Gå til innhold

ingen sjangse...

martine1365379969

Anbefalte innlegg

martine1365379969

fikk vite av faren min i går at d ikkje nytter å anmelde. pga me har ikkje noko bevis.. han har nett vore i ei rettsak somm lagdommer der dei ikkje kunne dømma ein voldtektsmann pga d var ikkje bevis, og ord mot ord...so.. kva gjer eg?? Ingenting eg kan gjera.. frustrerande!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82620-ingen-sjangse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

lille venn....

ville IKKJE sagt det ikkje er noen sjanse her...

Hvem tar med seg et vitne når de begår overgrep? De fleste gjør ikkje det...så ord mot ord må det som regel bli..

Holder selv på med en sak som er ord mot ord, stort sett. Men: hvordan vet du hva din overgriper vil svare? Politiet er nemlig veldig flink å stille spørsmål i disse sakene (ihvertfall en del politier). Er ikkje sikkert at den du anmelder alltid vil klare å svare troverdig nok for de på spørsmålene de stiller. Vil nok tro han ikkje sitter helt avlappet når de fyrer løst med spørsmål til han.

så er det det med bearbeiding...om du anmelder, så har du gjort ditt...da er det opp til politiet og vårt rettsvesen om han blir dømt eller ikke..

en ting til... når du har anmeldt en sak, har du rett å søke erstatning fra statens voldsoffer-fond (eller noe sånt). Der kan du få støtte selv om overgriper ikkje skulle bli dømt... men igjen - sånt vet vi ikkje...det er å ta sorgene på forskudd...syns det er trist at pappaen din sa det ikkje var sjanse... riktig at det er vanskelig med slike saker. men det betyr ikkje at det er umulig. I mange tilfeller er det også folk som blir anmeldt som har mange ting på rullebladet sitt fra før, og dette er bare en siste ting på toppen som gjør at han ryker rett inn i fengsel... kan også være hvis noen hører om at du har anmeldt han, så har de flere opplysninger om han som de ikkje før har tord å sagt...

beklager rotete svar, martine. Håper du forsto ka eg prøve å si alikevel!

*klem*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82620-ingen-sjangse/#findComment-443495
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...