Gå til innhold

Trenger råd, BG


Gjest på forhånd takk for råd

Anbefalte innlegg

Gjest på forhånd takk for råd

Kjære DR. B. Grunfeld.

Hvordan kan man få lyst til å ha sex igjen med en ektefelle som har vært utro?

Vi er et ektepar som strever sånn. Mannen min var utro i sommer, jeg oppdaget det fort. I tiden etter på var jeg ekstremt deprimert, ble sykmeldt, var en eksepsjonell hustru, vi hadde mye sex( mere enn vanlig) , han " valgte meg", og nå skal vi ha barn sammen. Men nå kommer min aggresjon sterkere og sterkere og jeg har overhodet ingen lyst til å ha sex med han igjen etter det han har gjort..Vi sover nå på hvert vårt soverom. På en måte skulle jeg ønske jeg greide å få lyst på han igjen og ha et normalt samliv, mens en annen del har lyst til å spy ved tanken, mye raseri, sårhet osv. Vi går til fam. vernrådgivning, men jeg synes ikke det hjelper noe særlig. Hva synes du en kan gjøre når en er så sint som meg?Finnes det håp, eller er en separasjon det beste når en har det sånn. Det er bare så synd nå som vi skal bli foreldre og " alt " kunne vært fint. Jeg går med hevn tanker kontinuerlig, bare for å få det ut av systemet.. Tenker på å straffe og klarer ikke å føle noe godt for han. Synes ikke han angrer nok heller. Eller så viser han det ikke nok. Han har sagt han angrer, men det er ikke nok..Anbefales en lang avholdenhetsperiode??Hva er din erfaring med sånne kriser??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sliter også med manglende lyst pga samboers utroskap, men vi hadde litt prblemer fra før også..

Jeg deler din fortvilelse,det er ikke noe godt å ha det sånn.

jeg har ogsp hatt hevntanker mengått bort i fra disse da jeg ikke tror det hjelper noe..

bortsett fra å få tankene borte fra min samboer og hans elskerinne.(og det er ikke bare bare det!!)

Lykke til!

Les mitt innlegg som heter manglende lyst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

Mine erfaringer med sånne kriser er at det tar tid før man kommer over sine negative følelser mot den personen som har bedratt en. Du kan ikke regne med noen "bedring" her før det er gått minst 1/2 - 1 år, kanskje enda lengre.

I mange tilfeller ryker slike ekteskap. Men her er det andre viktige ting som står på spill, ikke minst dette at du er gravid. Du har jo lyst på at ekteskapet skal holde, men din skuffelse, sorg og fortvilelse, med tilhørende aggresjoner gjø forholdet vanskelig.

Det er et godt tegn at du er forbannet på ham, har lyst til å straffe ham. Det ville vært verre for situasjonen hvis du gikk rundt og bebreidet deg selv, påtok deg ansvaret for hans utroskap. Du har jo grunn til å være skuffet og vise det. Ikke bebereid deg men han, det er en god regel hvis det er grunn til å bebreide partner og ikke deg selv.

La sinnet og bitterheten får ord, snakk med han, fortell hvordan du føler og har det. La raseriet komme frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

Jeg sliter også med manglende lyst pga samboers utroskap, men vi hadde litt prblemer fra før også..

Jeg deler din fortvilelse,det er ikke noe godt å ha det sånn.

jeg har ogsp hatt hevntanker mengått bort i fra disse da jeg ikke tror det hjelper noe..

bortsett fra å få tankene borte fra min samboer og hans elskerinne.(og det er ikke bare bare det!!)

Lykke til!

Les mitt innlegg som heter manglende lyst!

Håper at du etter hvert får disse vonde tingene på avstand. da vil sinnet og aggresjonen tynnes ut, bety mindre i din hverdag, slik at du kan få et annet forhold til personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...