Gå til innhold

Kul i håndledd etter betennelse.

Anbefalte innlegg

Legen nekter på at jeg har leddgikt. (Han sier "ikke ennå" i alle fall.)

Inntil videre kaller han det "Kronisk Smertesyndrom". Jeg kaller det Fibromyalgi, men tror jeg har noe annet.

Jeg har hatt betennelse i håndleddene i snart 6 uker uten behandling. Det er ikke kjempevondt, men sånn at det føles som "musearm".

En periode gikk jeg med støttebandasje fordi jeg følte det hjalp, men etter at jeg tok den av, så jeg noe som aldri har vært der før.

Det har dukket opp en kul, ca. 1 cm. bred og 1-2 m.m. høy litt på siden av og under håndleddet.

Kulen er ikke vond og synes ikke på vanlige røntgenbilder.

Jeg har trøbbel med å skjære bl.a. ost og brød, fordi jeg føler meg "svak" i musklene.

Jeg har forsøkt å løpe noen meter, men det kan jeg bare glemme, fordi knær, rygg, hofter, ankler og alt bare kollapser helt...!

Er det noen fler som tviler på at det bare er fibromyalgi??

Hva kan kulen være??

Haster litt, for jeg er i ferd med å bli en smule nervøs av å aldri få vite noenting av hva som er galt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8265-kul-i-h%C3%A5ndledd-etter-betennelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest btholten

Hei

Kjenner meg igjen her ja. Slet en del med dette (senebetennelse) før pga trening (volleyball og styrketrening). Dette resulterte i en kul på hver hånd på håndleddene og det gjorde til tider veldig vondt å bøye leddet. Måtte bruke støttebandasje. Ble etterhvert tvunget til å trappe ned. Ved treningsopphold gikk kulene ned og jeg fikk bevegelsen tilbake uten smerter. Har nå begynt å trene og har nå fått tilbake en kul på høyre håndledd. Har sjekket med lege og dette er ikke farlig.

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til Aina E. Fibromyalgi er kroniske smerter i muskler/muskelfester, i alle fire kroppsdeler, i minst 3 mnd. legen skal ved undersøkelse finne bestemte ømme trykkpunkter. Leddsmerter er noe helt annet. Det skal kunne gå an å skille disse typer smertesteder ved en lege-undersøkelse, men for deg kan det være vanskelig å kjenne forskjell. Kulen du nevner høres mest ut som en seneskjedebetennelse, og har ikke nødvendigvis noe å gjøre med hverken leddsmerter eller fibromyalgi, den kan være kommet av helt isolert årsak, som ensidig bruk av håndledd.

Noen ganger er det vanskelig å sette sikker diagnose på smerter i muskler og skjelett, man må følge med over flere år for å se eventuell utvikling. Husk imidlertid at det er plagene dine som skal behandles, ikke diagnose-navnet. Enkelte typer leddsmerter skal imidlertid tilsees av reumatolog, fordi disse skal ha spesiell behandling som kan hindre forværrelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...