Gå til innhold

gynekolog etter misbruk

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om en gynekolog som har spesialisert seg på undersøkelser av kvinner som har opplevd seksuelle overgrep? Jeg har blitt misbrukt seksuelt, og tror ikke jeg vil takle en undersøkelse greit. (Må utredes for ufrivillig barnløshet). Fastlegen min tar meg ikke alvorlig, da han ikke mener jeg kan ha noen problemer "du ble jo ikke voldtatt akkurat".

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82719-gynekolog-etter-misbruk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Med tanke på det du skriver her (og det du i tillegg har skrevet på psykiatri) vil jeg råde deg til å skifte fastlege. Det er ikke vanskelig.

Forøvrig bør du vel nevne hvilken del av landet du bor i hvis du vil ha navn på leger! ;-)

Alt vel.

Med vennlig hilsen

Hei!

Jeg 'friker ut' under gynekologiske undersøkelser... og tar de 'nesten aldri'... - men jeg fikk beskjed om at jeg måtte, og da skrev legen min (spes. på sf.) en rekvisisjon til Røde Kors Klinikken i oslo.

Jeg vet ikke hvor du bor, men det er å anbefale å reise dit. Han gyn. jeg fikk der, var kjempefin, og var klar over hvor vanlig det er at misbrukte ikke fikser dette. (jeg har heller ikke blitt 'vold' tatt...)

Jeg har ikke navnet til gyn. akkurat her, men kan finne det ut for deg hvis det er interessant.

[email protected]

*klem*

For det første; Bytt fastlege. Du fortjener mye bedre. Det er uprofft tull av en lege å fortelle deg hva du føler og hvor dine grenser bør gå. Rett og slett hårreisende.

Kan du få gjort undersøkelsen under full narkose? Det er slettes ikke så uvanlig. (Ingen får røre meg i våken tilstand.) Sørg for at den psykiske belastningen blir minst mulig for deg. Dop deg ned om nødvendig. :-) I samarbeid med legen selvfølgelig.

Om det ender med prøverør er det en del ting som ikke kan gjøres i narkose. Men den brua får du krysse når du eventuelt kommer til den.

Håper du finner en god løsning og at dine anstrengelser belønnes med verdens søteste lille nurk.

(Mener ikke å være overfladisk. Kanskje helt feil og nevne det her. Men adopsjon krever ingen GU.)

Klem og lykke til fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...