Gå til innhold

Merkelige 3 måneder


Gjest Sterilisert

Anbefalte innlegg

Gjest Sterilisert

Jeg hadde en kort mens(2 dager uten smerter)i September.Den gikk over før den skulle begynt og så kom soppen, ledsaget av svak urinveis infeksjon som såvidt viste bakterier.Deretter begynte en rekke svangerskapssymptomer.Trøtthet, kvalme, krampe i tær og en vedvarende tissetrengthet som ga hyppige dobesøk lenge etter at urinveisinfeksonen ble borte.

Jeg ble svimmel og følte ubhag ved synet av mat med myk konsistens....som fiskeboller, iskrem og søtsaker som jeg elsker ellers.Da jeg ventet meg mens nummer to 4 oktober...kom den ikke, og jeg følte meg enda mere gravid.Jeg fikk mer sopp og hemmorider.Brystene var ømme den første perioden og ble verre denne perioden.Så gikk jeg ned i vekt på grunn av sunnere kost....men selv om kroppen ble tynnere, ble magen mere hoven og brystene ble ikke mindre.Nå skulle jeg hatt mens nummer 3, men den uteble.De siste to ukene har jeg hatt stramming av livmoren i korte minutter...som kynnere.Idag verket jeg mere og trodde at mensen ville komme tilbake, at jeg bare hadde hatt et opphold/hoppet over av andre grunner.En sporblødning viste seg, svakt lysebrun utflod.Men den opphørte og ble helt borte selv om jeg fikk diarè med sterke magesmerter.Livmoren er rolig og ingen flere tegn etter sporblødning.Mensen kom ikke og jeg hadde ventet det siden jeg hadde diarè.Jeg har ikke mere kvalme er bare trøttere enn normalt ellers.Hvis jeg ikke har hatt mensen siden den gangen den ble borte uten smerter vil den siste normale mensen være 10 August.Da ville jeg være ca 12 uker nå om jeg var gravid.Jeg har altså tat av ca 5 kilo, men mistet midjen som før var veldig tydelig da den stod i forhold til den lille magen nederst som hang litt over keisersnittsåret jeg har etter 2 barn.

nå passer ikke buksene mine lenger selv om jeg er blitt tynnere overalt ellers.

Jeg har ikke kastet opp, men det gjorde jeg aldri med de 2 jeg har gått med helt ut tiden.Før barna mistet jeg 8 ganger på grunn av dobbel livmor.

Jeg kastet heller ikke opp da.

Jeg føler meg så gravid.

Dette er ikke noe jeg frykter negativt, for jeg ble jo sterilisert på grunn av medisinske årsaker og ikke fordi jeg ikke ville ha flere barn( etter operasjonen for livmoren og 2 keisersnitt, mente de det var nok med 2 barn)Det er nå 16 år siden jeg var gravid sist og jeg er 41 år.Fikk målt hormonverdiene nylig og var ikke kommet i overgangsalderen.

Jeg har opplevet å være svært varm hele tiden mens dette har pågått...og har ikke merket noen PMS som jeg hadde veldig sterkt bestandig, med migrene og lettere distrè...+ frysninger og smerter to dager i forveien.Jeg har imidlertid hatt 3 måneder med mange tårer....jeg gråter for ingenting.....

Jeg har ikke så lyst til å gå til min gynekolog, for like før dette skjedde ringte jeg dit for å høre om jeg kunne reopereres......han vil tro jeg er tussete om jeg kommer med disse tingene.Vi bor også på en øy langt borte fra apoteker...og dersom jeg kjøper en test vil alle få vite det...og det hadde ikke gjort noe om de ikke visste at jeg er steril.Jeg har bestemt meg for å vente å se....det må jo vise og kjennes etterhvert.Jeg kjente liv med de to andre allerede ved 15 uke, så det er ikke så lenge å vente.Uansett så vil det komme tydeligere tegn av seg selv.Pr. idag føler jeg bare at livmora ikke er tom.

Kan det være at jeg har rett??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor tar du ikke med deg en urinprøve til legekontoret. De har jo taushetsplikt! Du høres jo gravid ut, etter hva du forteller om symptomer. Jeg hadde aldri ventet så lenge som deg for å finne det ut!

Kom også ihug overgangsalder, men det er vel altfor tidlig..

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Enda sättet att få svar på din fråga; är jag gravid? , är att ta ett graviditetstest. Om du inte vågar gå till apoteket för att köpa ett, så får du gå till din doktor och ta ett. De har ju tystnadsplikt och det måste du ju lita(stole) på. Lycka till!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...