Gjest nostalgia Skrevet 21. november 2002 Skrevet 21. november 2002 Jeg går på 300mg efexor (150mgx2) per dag for sterk tvangslidelse. Jeg har ikke fått noe særlig forandring av dette og strever fælt med angsten. Jeg lurer på om du tror jeg kan ha utbytte av enda høyere dose? (selvsagt i samråd med min lege) 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 21. november 2002 Skrevet 21. november 2002 Ja, jeg tror sikket du kan ha nytte av større dose. Ved OCD må en ha stor tålmodighet når en skal vurdere effekt. Noen ganger kommer full effekt først etter 4-5 måneder. Dersom store doser SSRI/Efexor ikke har tilstrekkelig effekt selv etter denne tid, kan de være nyttig å legge til en liten dose (1-2 mg) Risperdal. Du kan like godt ta Efexordosen som Efexor depot og dermed ta hele døgndosen i en dose. 0 Siter
Gjest nostalgia Skrevet 21. november 2002 Skrevet 21. november 2002 Ja, jeg tror sikket du kan ha nytte av større dose. Ved OCD må en ha stor tålmodighet når en skal vurdere effekt. Noen ganger kommer full effekt først etter 4-5 måneder. Dersom store doser SSRI/Efexor ikke har tilstrekkelig effekt selv etter denne tid, kan de være nyttig å legge til en liten dose (1-2 mg) Risperdal. Du kan like godt ta Efexordosen som Efexor depot og dermed ta hele døgndosen i en dose. Takk for svar! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.