Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei,

Jeg har dei siste 2 årene hatt sopp på en Tå. Det er den største tåa på ene foten som har blitt angrepet. Først var det på undersiden av tåa, så brukte jeg Lamisil en god stund. Da gikk det bort, men kort tid etter kom det på neglen på samme tåa. Jeg har brukt lamisil og 2 andre typer for krem men det går ikke bort.Det ser ikke så gale ut nå, bare litt hvit negl, men det klør om jeg ikke bruker krem ofte nok.

Det som er problemet nå er at jeg også har fått "sopp" under forhuden på penis også. Det er et litt rødt flammende utslett som klør en del. Spesiellt om jeg ikke bruker krem på en stund. JEg har nå brukt krem regelmessig en lang periode men det går ikke bort.

Finnes det noen tabletter eller liknende som jeg kan kjøpe på apoteket uten at jeg behøver å gå til legen først?

Jeg er fotballspiller og trener veldig masse, så det er vel lite jeg kan gjøre for å forebygge slikt om jeg får dette bort med tabletter.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82884-sopp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Det finnes Lamisil tabletter, som er det mest virkningsfulle på neglsopp. Dette kan legen din skrive ut. Det finnes også en kapsel som heter Diflukan, som er effektiv mot "underlivs-sopp". Dersom du har plager med sopp på penis, bør en eventuell seksualpartner undersøkes også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82884-sopp/#findComment-446331
Del på andre sider

Det finnes Lamisil tabletter, som er det mest virkningsfulle på neglsopp. Dette kan legen din skrive ut. Det finnes også en kapsel som heter Diflukan, som er effektiv mot "underlivs-sopp". Dersom du har plager med sopp på penis, bør en eventuell seksualpartner undersøkes også.

Det høres vel og bra ut med Diflucan kapsler.Noe som kan være interesant å vite er om dette er farlig om en ikke gjør noe med det.Dvs hvor lenge kan en gå med sopp på penis eller på føttene før det blir farlig, om det blir farlig da.Finnes det ikke noen kapsler som er reseptfrie?Er det bare kremer?

Har sett på apoteket at dei har feks Pevaryl krem, men det står at det er til damer på pakkene?Kan ikke desse brukes av menn?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82884-sopp/#findComment-450548
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...