Gå til innhold

Finst det piller mot trøttleik ?

Anbefalte innlegg

Eg lurer på om det finst nokon piller mot trøttleik som ikkje er antidepressive piller ? Merkar at det blir feil å gå på antidepp sidan eg ikkje føler meg deppa. Trur ikkje legen min hadde skrive det ut, heller. Eg blir så fort trøtt, særleg om hausten og vinteren, har prøvd lysterapi utan at det hjelpte. Men dette går veldig ut over skulen, og viss eg sovnar ved pulten dette skuleåret også, kjem i alle fall karakterane til å ramla. Synest koffeintablettar hjelper, noko ikkje legen min meinte var ein god ide, så finst det noko anna ? Har prøvd akupunktur, utan hell.

Viss nokon har nokre gode råd, så tek eg imot med stor takk !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8295-finst-det-piller-mot-tr%C3%B8ttleik/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til søvnig. God nattlig søvn ( dvs ikke koffein-tabletter siste 6 timer før leggetid ) og mye lys, glede og evt. litt koffein på morgenen kan hjelpe for mange. En multivitamin tablett og tran er også fint. Dersom det er underliggende medisinske årsaker til trøtthet vil disse plagene kunne bli værre på sikt om en "kunstig" stimulerer kroppen med koffein eller andre sentralstimulerende midler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...