Gå til innhold

Hodepine etter Nevroborreliose?

Anbefalte innlegg

Høsten 99 ble jeg bitt av flått på Hitra i Sør-Trøndelag, og utviklet Nevroborreliose. Dette ble konstatert etter en spinalprøve. Etter et par måneder fikk jeg behandling med antibiotika og fikk drevet det ut av sentralnervesystemet.

Jeg har imidlertid etter dette fått en stadig økning av konstant 24 timer / 7 dagers hodepine som jeg nå har gått sykemeldt for i 7 uker og er det fortsatt. MR-røntgen nå i oktober viser at det er noe arrvev i den ytre hvite massen i hjernen. Legen min tror at dette kan komme av nevroborreliosen, men er ikke sikker.

Tydeligvis er dette et felt hvor legen er meget usikker på hva han skal gjøre. Jeg skal til Nevrolog senere i høst/vinter.

Jeg prøver selv "alt" for å komme ut av denne uholdbare situasjonen. Jeg har vært hos kiropraktor (han gav opp etter 1 mnd. fordi han ikke oppnådde resultater), går nå 2 ganger pr. uke til akupunktør (uten nevneverdig resultat) og har bestilt bittskinne for å unngå å bite sammen kjevene om natten. Fjernet også drøvelen for 2 år siden for å prøve om snorkingen om natten kunne være en mulig årsak. Det var det ikke.

Det jeg nå ser som en løsning er en "prøve/feile-tid" med smertestillende medisiner for å finne ut noe som hjelper mot hodepinen.

Er det noen av dere som har erfaring fra noe lignende tidligere? Hva slags medisin kan være aktuell? Noe mot migrene?

Vennligst gi et svar på dette.

Jeg er 52 år, gift, 2 barn, fast jobb som kombinert selger/anbudsbergner/kundeoppfølger/innkjøper hos en VVS-grosist.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83015-hodepine-etter-nevroborreliose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Vanskelig å si om hodepinen skyldes boreliosen eller arrvevet som er sett. Tydeligvis skal du til videre utredning, og du bør også få sjekket synet. Jeg synes absolutt ikke du skal begynne å prøve ulike medisiner. Noen av disse kan i seg selv gi hodepine. Håper at sykmeldingen gir deg mulighet for å hvile, og at du ikke engster deg såpass mye at stresset opprettholdes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...