Gjest synne25 Skrevet 1. november 2000 Del Skrevet 1. november 2000 Hei Jeg er ei jente som nettopp er rundet 25 år og som sliter med unormalt høy puls. Når jeg trener så har jeg hatt puls på over 200, vet ikke hvor mye eksakt da maskinen ikke klarte å måle mer enn 200. Min mor har hjerteproblemer, hun har ofte ekstraslag og skal opereres for dette. Jeg opplever av og til ubehageligheter med hjerte men ikke på samme måte som min mor. Jeg har fosøkt å snakke med legen om dette men hun bare "ler" av meg og sier at jeg ikke skal bekymre meg. Men her om dagen så leste jeg at om man tror man har unormalt høy puls så skal man kontakte lege. Hvilepulsen min er også høy, mellom 88 - 100 Hva kan jeg gjøre for å bli tatt alvorlig hos legen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8308-unormalt-h%C3%B8y-puls/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom Skrevet 4. november 2000 Del Skrevet 4. november 2000 Svar til Synne. Det er sjelden at 25-åringer får pulsen opp i over 200, selv om det forekommer ved maksimal, hard trening. Det er ikke nødvendigvis noen unormal rytme, men det ville nok være fornuftig å forsøke å reprodusere den under kontrollerte forhold, spesielt hvis det er en plage for deg, og du selv mener at det ikke er noe normalfenomèn. Din hvilepuls er litt høy, spesielt hvis du er godt trenet. Det kunne også være interessant å se hvorvidt din puls varierer unormalt på døgnbasis, og det kan gjøres ved hjelp av en båndspiller som registrerer EKG kontinuerlig over døgnet. Men - hvis din puls når slike høyder bare når du maksimalbelaster deg, kan din lege ha rett i at du bare skal ta det med ro. Jeg regner med at du ellers er frisk, har normalt stoffskifte, etc. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8308-unormalt-h%C3%B8y-puls/#findComment-40489 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.