Gå til innhold

Rødflekkete... Hjelp!!

Anbefalte innlegg

Gjest Lei nå...

Hei!

Har et stort hudproblem... Begynte så smått for ca 5 år siden (er nå 22), da jeg rødmet veldig lett og ofte...

Hadde hele ansiktet blitt jevnt farget, hadde det ikke vært så nøye, men jeg blir rødflekkete!!

Dette skjedde bare når jeg ble flau eller sliten (gymmen på skolen f.eks.) før, men nå er det også blitt slik når jeg drikker alkohol!

Det er nok med én slurk, og så: -vips - er jeg flekkete i ansiktet og nedover halsen/brystet/skuldrene! VELDIG plagsomt...

Må planlegge nøye hva jeg skal ha på meg (høyhalset genser osv.) og tenker ofte på dette.

Var på jobbintervju for et par dager siden, og da jeg var ferdig og så meg i et speil så jeg helt forferdelig ut, mildt sagt!

Rødmen sitter oftest fra tinningen og nedover på begge sider, og flekker under øynene og i panna.

Det er et skarpt skille fra rødt til den vanlige hudfargen (altså ikke gradvis overgang).

Kan dette være allergi av noe slag? (Tvilsomt siden jeg blir sånn i stressede/ flaue situasjoner.)

Kan det være elveblest?

Flere som har det sånn?

Finnes det noe middel mot dette??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83131-r%C3%B8dflekkete-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du!

Tror jeg har det samme hudproblemet som deg.

Jeg er 18år,har vert plaget med kviser en stund(noe som har forbedret seg),men nå er problemet er at jeg er rødflekkete/prikkete i ansiktet,noen slags arr kanskje?

Uansett,forferdelig plagsomt!

Uansett hva jeg gjør blir jeg bare rød av det...Er ikke no gøy å gå rundt å bekymre seg for å se ut som en tomat!

Håper på svar fra noen som har råd! (bare ikke råd som:dekk-krem eller selvbruningskrem,takk) :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83131-r%C3%B8dflekkete-hjelp/#findComment-454102
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...