Gå til innhold

Kondissvak

Anbefalte innlegg

Kondisfantomet

Jeg er 40 år. Til jeg var 18 år trenet jeg veldig ivrig og hadde meget bra løpsstyrke. Da ble det en brå stopp i treningen .Etter hvert har jeg tatt opp treningen igjen (fra ca 28 år), men føler jeg har en veldig dårlig form tatt i betraktning at jeg går mye i fjellet, spiller squash 2-3 ganger ukentlig og fotball en gang i uken. Har hatt hjerterytmeforstyrrelser.

Skjermbilde påviser et stort hjerte. Er kroppen min bare blitt som en daudkjørt amerikansk bil eller er det en skjult astma/kols eller kan det være andre sykdommer inn i bildet. Er ikke røyker

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83140-kondissvak/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege

Kondisfantomet.

Det høres ikke ut som astma eller KOLS, men en grundigere sjekk av hjerte og lunger vil jeg anbefale deg. For å komme nærmere en diagnose bør det gjøres en anstrengelses-test på ergo-sykkel eller tredemølle med registrering av EKG og lungefunksjon. Du bør således få en henvisning helst til en indremedisiner eller lungelege i første omgang. Det vil sikkert da også bli tatt blodprøver etc. for en totalvurdering.

Du nevner selv at du har hatt hjerterytmeforstyrrelser og det kan hvis det fremdeles er tilstede, dempe din fysiske yte-evne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83140-kondissvak/#findComment-448901
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...