Gå til innhold

Hodepine hver gang jeg hoster

Anbefalte innlegg

Heisann. Ble forkjølet tidligere denne uka. Frøs masse, hadde feber osv. Etterhvert gikk feberen ned. Nå har jeg imidlertid fått det slik at ofte når jeg skal reise meg og gå, etter å ha sittet stille en stund, så får jeg stikkende hodepine. Likeens hver gang jeg hoster får jeg også hodepine. Jeg føler nesten at jeg må prøve å redusere hosten slik at den ikke blir så kraftig, sånn at hodepinen da også ikke blir så kraftig. Er dette vanlig ved forkjølelse? Eller kan det være noe annet ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83200-hodepine-hver-gang-jeg-hoster/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være bihulebetennelse, tror jeg. Er det slik at du får trykk (smerte) over panna og under øynene om du bøyer deg, også? Bihulebetennelse er en veldig vanlig komplikasjon til kraftig forkjølelse med mye snørr. Det tetter seg i bihulene, og slimhinnene hovner opp så snørra ikke kommer ut. Om du ikke har gjort det før, så kjøp nesedråper, de trekker slimhinnene sammen og gir passasje. Om du går til lege, sjekker han/hun deg, tar kanskje bakterieprøve av snørra, og et røntgenbilde. De fleste bihulebetennelser går over med nesedråper, og skylling med saltvann. Er det bakterier som ikke vil gi seg, får du antibiotika.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...