hjelp19 Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Jeg er en jente på 19 år som fikk diagnosen condylomer for nesten 2 år siden.. Jeg begynte behandling med Wartec liniment med en gang, condylomene var da ikke så veldig utbredt. En måned tidligere fikk jeg også vite at jeg hadde kyssesyken, og jeg ble ikke friskmeldt før 6 mnd senere.. Til dags dato, med sammenhengende behandling med Wartec krem OG liniment, Condyline liniment og nå; de siste 2 mnd med Aldara krem, har jeg ikke klart å bli kvitt kjønnsvortene.. Det viste seg også, etter besøk hos spesialist at jeg også hadde Mollusker, og jeg lurte på hva er forskjellen på mollusker og condylomer? Jeg lurer også på om da jeg mest sannsynlig hadde nedsatt immunforsvar når jeg fikk kjønnsvorter første gang pga kyssesyken, at det har påvirket immunforsvarets evne til å kjempe mot virusene? De siste mnd har jeg gått hos behandling hos spesialist, jeg bruker aldara krem og har hatt en fryse-behandling.. Dette har hjulpet til en viss grad, men med tanke på at kkønnsvortene har spredd seg langt inn i skjeden, for vi ikke behandlet alt.. vil vortene innvendig likevel forsvinne? Jeg har også hatt uregelmessigheter på en celleprøve jeg tok og skal ta en ny celleprøve om 6 mnd, men er det en egentlig grunn til bekymring? Vortene har nå sakte men sikkert begynt å forsvinne, men det tar fortsatt for lang tid.. Denne sykdommen har tæret på selvtilliten min for lenge, jeg har ikke hatt samleie på mange mnd, og er for stolt til å fortelle han jeg er sammen med hvorfor vi ikke kan ha sex.. Og nå er jeg LEI av å vente.. Spørsmålet om laserbehandling har nå dukket opp, og jeg lurer på om det kommmer til å være veldig smertefullt etterpå, med tanke på at flesteparten av kjønnsvortene mine sitter inne i skjeden..? Lurer også på hvor mye en slik behandling koster? Håper på å få svar på det jeg lurer på.. mvh ei som trenger hjelp.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/83262-condylomer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lisz Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 HPV-viruset er et virus som forårsaker vorter. Det finnes ulike typer av dette viruset. Noen gir vorter på hender føtter, og andre i/på kjønnsorganet. HPV-viruset som foråsaker kjønnsvorter smitter ved seksuell omgang, og det er funnet en klar sammenheng mellom HPV-viruset og celledeling i cervix hos kvinner. Når man blir smittet vil viruset alltid finnes i kroppen, men utbruddet av vortene vil kunne forsvinne. Det er kjempeflott at du nå er inne i "systemet" med at de tar regelmessige celleprøver og holder et øye med celledelingen. På den måten har legene kontroll med celledelingen, og kan behandle den før det _eventuelt_ utvikler seg til kreft. Det er derfor de ønsker ny prøve om 6 mnd. Celledeling hos kvinner er relativt vanlig, og nå som du er inne til kontroll ser jeg ingen grunn til bekymring. Jeg vil tro at behandlingen ikke koster noe utenom vanlig egenandel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/83262-condylomer/#findComment-454234 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.