Gå til innhold

HVORFOR TRENGER DU HJELP???

Anbefalte innlegg

Gjest - Gjør det nå

Hei

Kan du fortelle meg hvorfor du trenger hjelp? Hvordan har du det egentlig? Og - hvordan oppleves det å ikke ha skikkelig behandlingstilbud? Hva ville en traumebehandling i tre måneder bety for deg? Innlagt og fullstendig trygg.

Kanskje et dumme spørsmål - men jeg holder på å lage ei hjemmeside til den nye avdelinga for seksuelle overgrep i Trondheim (brukerforum). Tenkte å gi dere ordet. Vil gjerne bruke det dere skriver - men lover å spørre først (men fint om du gir meg tillatelse samtidig som du skriver...).

Håper å høre din stemme! Dersom vi ikke snakker for oss - er det ingen som gjør det.

Hilsen

Renate

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83297-hvorfor-trenger-du-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først og fremst så blir jeg litt skremt når du brøler sånn i overskriften! ;)

For det andre så skjønner jeg ikke helt hva det er du er ute etter, og hva du evt har tenkt å bruke det til? Er dette en slags undersøkelse, eller hur?

Hva har du tenkt å gjøre med opplysningene? Publisere dem? "Hvis vi ikke snakker for oss"....? Skal du gjøre det du da?

Eller?

Hei.

Jeg tror du stiller et spørsmål som er veldig vanskelig å svare på.

Jeg tenker tilbake, da jeg satt som dypest i angst og depresjoner som selvfølgelig var relatert til overgrepene.

Selv om jeg visste det, så skjønte jeg det ikke. Jeg trengte slett ikke hjelp med overgrepene, men med angsten. Skjønner du hva jeg mener. Jeg forsto ikke helt at for å bli kvitt angsten så måtte jeg bearbeide overgrepene. For slik som jeg så det da, var at overgrepene var en episode i mitt liv som var avsluttet. Det var "bare" hendelser. Og når jeg endelig klarte å koble sammen overgrep, selvskading og angst da hadde jeg bearbeidet masse, og hadde ikke behov for innleggelse.

Min bagatellisering av overgrepene førte til at det hadde vært nyttesløst å foreslå terapi for overgrep til meg.

Hva kan du skrive på sida di...tja. Det er vanskelig å si. Jeg går ut i fra at du skal reklamere for senteret, slik at det når fram til de som trenger det. Du kunne kanskje ha snakket med SMI og DIXI el. For å høre om de har noen gode forslag. Jeg er helt blank, beklager. Kanskje dikt eller felles nevnere for de som har opplevd seksuelle overgrep. Jeg aner virkelig ikke. Det jeg trengte da var en kjølig hånd på en feberhet panne.

Hilsen

becky1365380394

Jeg trenger hjelp fordi jeg har bilder som repeterer seg i hodet mitt.

Jeg trenger hjelp fordi jeg sliter med skyld og skam.

Jeg trenger hjelp til å plasserer skyld

Jeg trenger hjelp til å bearbeide angst og depresjoner

Jeg trenger hjelp fordi jeg ikke ser alvoret i hva jeg opplevde som liten.

Jeg trenger hjelp fordi jeg ikke klare å stå i intime relasjoner til menn over lengre tid.

Jeg trenger hjelp til å klare å sette grenser i forhold til menn

Jeg trenger hjelp til å å bli glad i og akseptere min egen kropp.

Resten blir det vanskelig å svare på synes jeg...det ville bli veldig spekulativt. Jeg har ingen refleksjoner rundt dette da det er en form for behandling jeg ikke har tatt del i.

Jeg valgte å skrive innlegget i presens, selvom mange av disse tingen ikke er noe jeg sliter med i dag, men så har jeg da også gått mine modige runder hos psykolog... Var det noe slikt du var ute etter? Må bare plukke det du vil, Men nicket mitt holder du utenfor:)

Hei

Jeg har tenkt utrolig mye på deg og det nye tilbudet i det siste. Akkurat et sånt tilbud er noe jeg vil ha. Den "vanlige" psykiatrien kan ikke hjelpe, eller dvs, hjelpen deres tar så utrolig lang tid og de går som oftest mange omveier.

Jeg sitter nå og vurderer å ta meg helt fri fra jobb og skole for å bruke kreftene på å bli bedre i stedetfor å gå å hangle hele tiden. I en sånn plan, så hadde det passet veldig bra med et sånt tilbud som du skisserer.

Så jeg lurer egentlig litt på hvordan ting ligger an i løypa. Hvor snart kan dette komme i gang? Hvordan søker man? etc...

Takknemlig for svar og keep up the good work!!

• 2 uker senere...
Gjest - ikke nick nå

Hei

Jeg har tenkt utrolig mye på deg og det nye tilbudet i det siste. Akkurat et sånt tilbud er noe jeg vil ha. Den "vanlige" psykiatrien kan ikke hjelpe, eller dvs, hjelpen deres tar så utrolig lang tid og de går som oftest mange omveier.

Jeg sitter nå og vurderer å ta meg helt fri fra jobb og skole for å bruke kreftene på å bli bedre i stedetfor å gå å hangle hele tiden. I en sånn plan, så hadde det passet veldig bra med et sånt tilbud som du skisserer.

Så jeg lurer egentlig litt på hvordan ting ligger an i løypa. Hvor snart kan dette komme i gang? Hvordan søker man? etc...

Takknemlig for svar og keep up the good work!!

Hei

Det betyr utrolig mye å høre at det arbeidet jeg gjør for meg selv, også betyr så mye for andre. Jeg holder som sagt på å lage hjemmeside der infoen vil ligge, men den er ikke offisiell ennå. Men jeg kan fortelle deg at avdelingen vil bli etablert i Malvik, ca. 15 minutter sør for Trondheim. Avdelingen vil i først omgang være et forsøksprosjekt, som vil bestå av seks personer i en lukket gruppe. Gruppen vil være på institusjonen i ca. 3 måneder, og motta individuell traumebehandling. Her skal det ikke drives symptomdemping!

Forsøksprosjektet vil komme igang tidligst måneskiftet mai/juni 2003. Kanskje tidligere, kanskje senere. Vi har allerede bygningene stående klare, men mangler de siste formalitetene og fagpersonell. (vi anser det siste som det mest tidskrevende...)

Vi er veldig interesert i å komme i kontakt med mennesker som kunne tenke seg et slikt tilbud, for å høre hvilke behov avdelingen vil møte. Brukerperspektivet har stor innflytelse. Vi tenker svært åpent og nytt, og alternativ medisin, rosenterapi, kunst- og sangterapi vil være noe vi vurderer å ta i bruk.

Det er Modum Midt-Norge som har inngått samarbeid med meg, og det fagpersonalet jeg har bak meg.

Når det gjelder søknad, så er vi ikke kommet så langt ennå. Men dersom du sender meg en mail, så kan jeg gjerne kontakte deg når jeg vet mer.

Jeg legger ut link til hjemmesiden når den er klar.

Ha det fint!

Du når meg på [email protected]

Klem fra

Renate

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...