Gå til innhold

Plastfyllinger - Stontium

Anbefalte innlegg

Dette brevet er eit nødrop i håp om å få eit svar på kva som plagar livet av meg.

Det er vel 10 år sidan eg fjerna alt amalgam i tennene og bytta til plast og porselen-fyllingar,

likevel har eg store plager. Alltid like ille etter få timar nattesøvn.

Eg vaknar av ein slags brennande følelse i munnhula, det smakar også vondt. I tillegg verkar dette både på svelg,

auge og nese, men aller mest i munnen. Det hjelper lite å spytte og sjylle. Eg må stå opp og bruke saltvatn

og få meg noko å ete, då er eg nokonlunde normal til neste natt.

Svaret eg fekk på Ø.N.H. var at eldre ofte har dårlege slimhinner. Eg er allergitesta, men eit stoff i

tannfyllingane kunne dei ikkje teste, nemleg Strontium fluoride

Eg sit att med eit ubesvart spørsmål. Kva kan eg gjere?

Kvar kan eg ev. bi testa for

Strontium fluoride?

Er veldig takknemleg for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83330-plastfyllinger-stontium/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Immunologi

Kjære stratus

Jeg forstår godt at du forbinder plagene dine med en eller annen form for allergi eller overfølsomhet. Nå er det imidlertid slik at slett ikke alle plager som de du beskriver kan forklares ut fra en overfølsomhet mot tannfyllingsmaterialer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med en hudlege er det der du bør få hjelp. Slimhinnene er også en slags hud og hudsykdommer forekommer også på slimhinnene. Hvis noen skulle kunne teste for overfølsomhet mot kontakt med tannfyllingsmateriale så er det hudlegene som sitter med den typen ekspertise. Snakk med fastlegen din om henvisning til en poliklinikk for hudsykdommer eller en praktiserende hudlege - litt avhengig av hvor du bor i landet.

Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...