Gå til innhold

Manglende lyst!


leana

Anbefalte innlegg

Manglende lyst!

Hei! Jeg har vært sammen med typen min i 5 år nå. Vi hadde et flott sexliv, før sønnen min ble født. Nå skal det sies at jeg ble gravid etter bare 6 måneder. Etter en stund som samboere ble det mye krangling og diskusjoner. Jeg føler at jeg har gått uavbrutt å maset og hakket på han om bla husarbeid og økonomi. Jeg har brukt mye tid på å irritere og bekymre meg, og det har ført til at jeg ikke har det minste lyst på forloveden min når han prøver seg. Han er en ganske likeglad type, som mener at alt ordner seg til slutt og mener at det er bortkastet tid å bekymre seg. Skulle ønske jeg tenkte litt i de baner... Føler meg nok misforstått og ikke tatt hesnyn til. Jeg er vel vitende om at jeg kommunisrer dårlig med han(håper i det lengste at han skal forstå hva jeg tenker og mener, og det er ganske vanskelig!).Han vil heller ikke snakke om disse tingene.

Det dårlige forholdet har resultert i at han har vært utro med ei jeg kjenner. Jeg valgte å ta han tilbake etter dette, fordi jeg vet at han egentlig ike er slik og er ganske sikker på at han ikke kommer til å gjøre et igjen.

Jeg har tatt dette ganske tungt, vært deprimert og har plutselig fått magesår. Jeg sliter mye med tankene rundt denne utroskapen, og dette hjelper ikke mye på sexlivet vårt nå.

Under sexakten får jeg ofte bilder av henne og kjæresten min, i alle mulige stillinger. I tilegg sammenligner jeg med henne og tenker selvfølgellig at hun må være penere og bedre i senga osv siden han valgte meg bort, ved å ha sex med henne..Min egen dårlige selvfølelse gjør at jeg tar dette personlig.

Dessuten føler jeg at det er nedlatende å forføre han etter det han har gjort, han fortjener det liksom ikke, Jeg føler meg såååå dum siden han ikke kunne sette nok pris på meg til å være trofast eller iallefall være ærlig om utroskapen.

For samboeren min er sex veldig viktig, naturlig nok. Han har lyst hele tiden! Jeg for min del vil ha mer omsorg og forståelse. Vet at vi kanskje må møtes på halvveien, men det er bare så jævlig trist å ha sex med han og hele tiden tenke på at han kysser og har sex med en annen, en jeg kjenner og som liksom har vært en venninne i 18 måneder.

Etter å ha visst dette i 8 måneder, sliter jeg fremdeles mye, og er redd vi har havnet i en ond sirkel med dårlig stemning og lite sex.

Skulle ønske det fantes en enkel løsning på dette. Hadde jeg trodd at jeg kunne fått det bedre uten han, så hadde jeg gjort det slutt.

Han er veldig lite flink til å snakke om følelser, og vil absolutt ikke snakke om utroskapen, men aller helst glemme den aldri snakke om den igjen. Og det klarer ikke jeg! Jeg føler jo at jeg ikke kjenner min samboer, siden han kunne finne på å gjøre noe sånt mot meg...

Livet er jaggu ikke lett du... Noen i samme situasjon? Noen gode råd?

Familieveiledning?

- leana

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nicolina

Heisann!!

Må bare si at jeg forstår deg veldig godt, utroskap ødelegger tilitt og god kjærlighet. Jeg har opplevd det samme som deg, bare at min samboer igjennom 5 år da, hadde ei på si lenge bak min rygg. Livet blei et helvete etter at jeg oppdaget utroskapen, og det blei ikke akkurat mye sex på oss. Jeg orket rett og slett ikke at han tok i meg, tenkte hele tiden på han og henne i spesielle sex sener, så jeg hadde ikke en sjangse til å kunne fikse det. Jeg holdt ut i 2 år etter utroskapen, men da blei vi enige om begge to at det ikke kunne gå noe lengere. Jeg kjennte meg veldig igjen på det du skreiv i ditt innlegg og vil vel egentlig annbefale deg å komme deg vidre. Gå fra han, tror ikke du vil komme noe særlig lengere med han. dessuten er det dårlig gjort av han å ikke ville snakke med deg om det, da er han lite voksen, og bevitner at han iallefall skammer seg veldig mye. Veit det ikke er lett å gå fra en du har vert så lenge sammens med, men tro meg, det er det beste!!!Ellers vil du angre seinere at du ikke gikk før.

Sånn som dere holder på nå, vil det ikke gå alikevel.

Lykketil og håper allt ordner seg.

Klem fra nicolina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei "leana"!

Taushet er tull, leste jeg i et ukeblad forleden. Altså: bryt lydmuren.

Jeg skjønner at du strever med flere ting, både manglende sexlyst, historie om utroskap og opplevelse av å være så ulike.

Første råd: Les gjerne artiklene om utroskap og om følelser og kjønnsforskjeller her på DoktorOnline.

Andre råd : Ta problemene opp nå.

Det spørs vel om du får typen din med til parterapi. Prøv heller dere to hjemme å sette fokus på forholdet deres. Kast deg ut i det, selv om du føler deg dum, som du sier. Du vinner i alle falle ikke hvis du ikke våger.

Du har hatt det vanskelig såpass lenge at det spøker for hele forholdet om ikke noe alvorlig blir gjort for oppklaring. Jeg håper dere begge blir aktører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...