Ørkenvandreren Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Du, han ex-NHL-spilleren på Frisk-Asker - Norton(?) - er han no' tess? Det har liksom blitt stille rundt ham etter at han kom til landet. Jeg har lurt på om jeg skulle ta en tur og se Sparta eller Stjernen når Frisk-Asker kommer på besøk, mest for å se at han er så bra som han burde være, men da er det jo greit med en insider-uttalelse før jeg evt. kaster bort tid/penger på en flopp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/83383-sierdudet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Ja, det stemmer. Jeff Norton var backen som skulle komme og sette hockeynorge på hue, med sin ekstreme rutine, og man hadde visstnok aldri sett makan på en norsk hockeybane noensine. Han er nok i det minste denne sesongens mest omdiskuterte spiller. Den ting er sikkert. Noen elsker han, men mange hater han også. Personlig synes jeg har han gjør en god jobb. Han gjør sjelden eller aldri noen feil, og han er utrolig bra defensivt. Han kan derimot virke noe "slapp". Det er akkurat som om han ikke gjør noe som helst mer enn det han MÅ gjøre, og hans måte å spille på er utrolig rolig. Det ser f.eks. ut som om han trenger ett skøytetak for å komme opp i fart, der de andre trenger 3. Dette gjør så han ser noe "lat" ut, og dette blir han til tider kritisert for av dem som tror han er i Norge på ferie. Det kunne trossalt se sånn ut i starten av sesongen. Men han har kommet seg voldsomt etter de første par-tre kampene. Jeg er veldig fornøyd med han som back, men det eneste jeg ikke helt forstår, er hans evne til å så godt som ALDRI tørre å skyte. Fyren kan rundspille samtlige motspillere fra egen sone og havne alene mot keeper, og så stoppe opp, vente på resten av laget (og det andre laget!), og passe i stedet. Det der har ikke jeg forstått enda, men i går skøyt han faktisk et par ganger, så han begynner vel også her å komme seg. Får man håpe. Tror han blir en viktig spillere utover i sesongen. Spesielt nå når laget kan se ut til å ha store back-problemer. Ja... han har også begynt å blø litt for laget, og sier ikke nei til en skikkelig slåsskamp. Det gjorde han tidligere. Det sier kanskje i det minste noe om at innsatsen hans er på vei oppover. Motstandere er nok også ganske redde for han, og vi ser stadig kamper hvor motspillere prøver å terge han opp helt fra starten av, få han til å miste hue, og få matchstraff. Og det er ingen tvil om at det er han de vil ha ut. Spesielt var dette tydlig i sist kamp mot VIF. Jeg tror fyren var en god anskaffelse, og bare vil bli bedre og bedre. Så det er selvsagt verdt å stikke å se på han, med det er vel egentlig bra du ikke var i stjernehallen på torsdag. Det var en pinlig opplevelse 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/83383-sierdudet/#findComment-448604 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ørkenvandreren Skrevet 27. november 2002 Forfatter Del Skrevet 27. november 2002 Ja, det stemmer. Jeff Norton var backen som skulle komme og sette hockeynorge på hue, med sin ekstreme rutine, og man hadde visstnok aldri sett makan på en norsk hockeybane noensine. Han er nok i det minste denne sesongens mest omdiskuterte spiller. Den ting er sikkert. Noen elsker han, men mange hater han også. Personlig synes jeg har han gjør en god jobb. Han gjør sjelden eller aldri noen feil, og han er utrolig bra defensivt. Han kan derimot virke noe "slapp". Det er akkurat som om han ikke gjør noe som helst mer enn det han MÅ gjøre, og hans måte å spille på er utrolig rolig. Det ser f.eks. ut som om han trenger ett skøytetak for å komme opp i fart, der de andre trenger 3. Dette gjør så han ser noe "lat" ut, og dette blir han til tider kritisert for av dem som tror han er i Norge på ferie. Det kunne trossalt se sånn ut i starten av sesongen. Men han har kommet seg voldsomt etter de første par-tre kampene. Jeg er veldig fornøyd med han som back, men det eneste jeg ikke helt forstår, er hans evne til å så godt som ALDRI tørre å skyte. Fyren kan rundspille samtlige motspillere fra egen sone og havne alene mot keeper, og så stoppe opp, vente på resten av laget (og det andre laget!), og passe i stedet. Det der har ikke jeg forstått enda, men i går skøyt han faktisk et par ganger, så han begynner vel også her å komme seg. Får man håpe. Tror han blir en viktig spillere utover i sesongen. Spesielt nå når laget kan se ut til å ha store back-problemer. Ja... han har også begynt å blø litt for laget, og sier ikke nei til en skikkelig slåsskamp. Det gjorde han tidligere. Det sier kanskje i det minste noe om at innsatsen hans er på vei oppover. Motstandere er nok også ganske redde for han, og vi ser stadig kamper hvor motspillere prøver å terge han opp helt fra starten av, få han til å miste hue, og få matchstraff. Og det er ingen tvil om at det er han de vil ha ut. Spesielt var dette tydlig i sist kamp mot VIF. Jeg tror fyren var en god anskaffelse, og bare vil bli bedre og bedre. Så det er selvsagt verdt å stikke å se på han, med det er vel egentlig bra du ikke var i stjernehallen på torsdag. Det var en pinlig opplevelse Takk for fyldig omtale - som var såpass interessant at jeg nok må få sett fyren. Spillertypen kjenner jeg igjen fra maaaaange år tilbake - når Sparta fikk en svensk NHL-spiller som skulle trappe ned ("Esa" Esbjørs, tror jeg han het - idag sportdirektør i en av de svenske klubbene tror jeg). Han var back, og virket også rimelig lat, men poenget var nok at han dominerte stort med - for ham - enkle midler. Et av hans varemerker var smilet - han smilte "alltid" når han blokkerte/stoppet motspillere, på hva som så ut som en rimelig uanstrengt affære. Det ble alltid mange smil i løpet av en kamp fra hans side..... En vannvittig trygg og bra spiller, som nok tok årene i Sparta for det det var - en nedtrapping og avslutting av karrieren. Men jæv... moro var det likevel. Så jo, Norton må jeg nok se neste gang han er i Østfold.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/83383-sierdudet/#findComment-450782 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Takk for fyldig omtale - som var såpass interessant at jeg nok må få sett fyren. Spillertypen kjenner jeg igjen fra maaaaange år tilbake - når Sparta fikk en svensk NHL-spiller som skulle trappe ned ("Esa" Esbjørs, tror jeg han het - idag sportdirektør i en av de svenske klubbene tror jeg). Han var back, og virket også rimelig lat, men poenget var nok at han dominerte stort med - for ham - enkle midler. Et av hans varemerker var smilet - han smilte "alltid" når han blokkerte/stoppet motspillere, på hva som så ut som en rimelig uanstrengt affære. Det ble alltid mange smil i løpet av en kamp fra hans side..... En vannvittig trygg og bra spiller, som nok tok årene i Sparta for det det var - en nedtrapping og avslutting av karrieren. Men jæv... moro var det likevel. Så jo, Norton må jeg nok se neste gang han er i Østfold.... Han har et varemerke han her også. Tygger tyggis hele tiden. Dette er også med på å gjøre så han ser litt sløv ut. Det ser til tider ut som om han konsentrerer seg mest om denne tygginga. Men som sagt; han virker veldig trygg bakover. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/83383-sierdudet/#findComment-450812 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.