Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei !

Er en mann på 27 år.

Har oppdaget 2-3 små sår ca.3 cm fra analåpning.Disse svir litt, og kan noen ganger blø. Har vel merket litt svie i ett ars tid, men ble oppmerksom på de i et speil nå. Vasker meg godt med såpe når jeg dusjer (annenhver dag). Kan jeg vaske med litt ren Vademecum (antiseptisk) eller er det noen andre legemidler å få reseptfritt for dette problemet ? Hva kan evt. problemet skyldes ? Utelukk seksuelle infeksjoner. Er ellers frisk og rask. Har ikke hatt forkjølelse på 2 år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83459-s%C3%A5r-rundt-anal%C3%A5pning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Dette kan være en form for eksem-forandringer, da vil det oftest klø i perioder, og en kortison-krem kan gi bedring. Det kan også være rifter dersom du har hatt hard avføring, dette vil ogs åfte gi smerter etter avføring, Scheriproct salve kan hjelpe. Kjønnsvorter kan komme flere år etter seksuelt samvær, og kan pensles eller fryses bort, sistnevnter er reseptfritt. Kjønnsvorter er ofte blekere enn huden rundt, og vil kjennes som et fastere område. Dersom du skal vaske, vil jeg anbefale lactacyd såpe, være forsiktig med å tørke/gni. Klorhexidin er bedre enn andre antiseptikum enn andre for underlivsområder. Drrsom sårene blir gradvis økende, bør de sjekkes av lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...