nervevrak83 Skrevet 26. november 2002 Skrevet 26. november 2002 Hei, jeg er en jente på 19 år som tror jeg lider av sosial angst. Jeg har alltid vært nervøs i store forsamlinger o.l, men nå er jeg blitt så redd at jeg ikke våger å gå ut døren. Alt jeg vil er å ha et normalt liv, ha den følelsen av å slappe av igjen. Problemet mitt er at foreldrene mine maser på meg hele tiden. Sier at jeg må få meg jobb, melder meg på kurser, og sier til meg hele tiden at jeg er lat. De sier at den beste måten å bli kvitt angsten på er å bare hoppe i det. Men jeg føler meg langt ifra frisk og orker ikke tanken på dette. Dette ender opp med krangel, og jeg sitter igjen med ennå mer angst! Er dette virkelig den rette måten å takle angsten på? 0 Siter
Gjest Iznogood Skrevet 26. november 2002 Skrevet 26. november 2002 De sier at den beste måten å bli kvitt angsten på er å bare hoppe i det. Ja, men du må hoppe i det på eget initiativ. Eksponeringsterapi heter denne metoden. 0 Siter
hershel1365380410 Skrevet 26. november 2002 Skrevet 26. november 2002 De sier at den beste måten å bli kvitt angsten på er å bare hoppe i det. Ja, men du må hoppe i det på eget initiativ. Eksponeringsterapi heter denne metoden. Det er skikkelig vanskelig å ha foreldre som ikke forstår hvordan du har det. Det verste de kan gjøre er å dytte deg til ting du simpelthen ikke makter å gjennomføre. Å kalle deg lat er heller ikke så veldig forståelsesfullt. Har du ikke noen fagfolk du kan snakke med som kan finne ut av hva du kan gjøre for å bli bedre? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 26. november 2002 Skrevet 26. november 2002 1. Be legen din om å skaffe det utmerkede pasientheftet om Sosial fobi som GSK har utgitt. La foreldrene dine lese dette. 2. Jeg synes du skal ta kontakt med fastlegen din med tanke på å få behandling. Dette går sannsynligvis ikke over av seg selv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.