Gå til innhold

Bør man tenke litt på at barnets navn...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• kritikeren

8

• morsan

7

• fresja

4

• SierDuDet

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest ChiengMai

Man bør vel helgardere seg og gi barnet minst 2 navn, så kan de velge hvilket de vil bruke når de blir eldre.

Tiril Olga, ett navn mens ho er barn og ett når hun blir gammel. Burde kanskje hatt med et "voksent" navn også, hva med Tiril Turid Olga? :-)

Tiril Olga, ett navn mens ho er barn og ett når hun blir gammel. Burde kanskje hatt med et "voksent" navn også, hva med Tiril Turid Olga? :-)

Ja, det høres flott ut. Egentlig burde vi alle hatt en 10-20 navn slik at vi kunne fritt velge det som passet oss i akkurat det stadiet av livet vårt. :-)

Når man blir myndig, kan man jo gå på Folkeregisteret og føye til nye formavn. Min datter og hennes venninner gjorde det. Men til daglig bruker de det navnet de fikk i dåpen.

Gutten min skulle hete Hårek , helt til jeg så han; da skiftet vi navn!

Navnene skal på en måte passe syns jeg på barnet.

Derfor ha flere altarnativer før en bestemmer seg....

Hei

vordan ser du at et navn passer på en baby, uansett som de sier her må de jo vokse til navnet man bør velge det ens yns er pent man vet ikke om det passer når de er gamle

Hilsen

Annonse

Gutten min skulle hete Hårek , helt til jeg så han; da skiftet vi navn!

Navnene skal på en måte passe syns jeg på barnet.

Derfor ha flere altarnativer før en bestemmer seg....

Hei

vordan ser du at et navn passer på en baby, uansett som de sier her må de jo vokse til navnet man bør velge det ens yns er pent man vet ikke om det passer når de er gamle

Hilsen

Hei

jeg syns man skal gå etter det man syns er fint, man vet ikke vordan barnet blir som du sier jeg syns de fleste ser ut til og passe til navnet sitt jeg syns det ser ut som de vokser til det jeg syns klenge nav er verre når noen blir kalt vesla er det vel fordi de er blit kalt det som små grynet molvik heter jo egentlig ikke grynet

en annen morsom ting kultur kan jo også ha noe og si, og i et annet land kan jo også navnet vere sykt faren til en jeg kjenner kommer fra spania og han het Jesus Maria til fornavn han ble tatt i fartskontroll og politet holdt på og le seg i hjel da de hørte det han slapp boten, etterpå ble det forlangt at han måtte bytte navn litt synn et navn er jo en veldig personlig ting

Hilsen

Hei

Hilsen

I hodet mitt så jeg for meg en kraftig , hårete og litt rampete guttebaby som kunne ha navnet Hårek.

Men da jeg så han , var han bare ikke en Hårek ;o)

Hei

jeg syns man skal gå etter det man syns er fint, man vet ikke vordan barnet blir som du sier jeg syns de fleste ser ut til og passe til navnet sitt jeg syns det ser ut som de vokser til det jeg syns klenge nav er verre når noen blir kalt vesla er det vel fordi de er blit kalt det som små grynet molvik heter jo egentlig ikke grynet

en annen morsom ting kultur kan jo også ha noe og si, og i et annet land kan jo også navnet vere sykt faren til en jeg kjenner kommer fra spania og han het Jesus Maria til fornavn han ble tatt i fartskontroll og politet holdt på og le seg i hjel da de hørte det han slapp boten, etterpå ble det forlangt at han måtte bytte navn litt synn et navn er jo en veldig personlig ting

Hilsen

"...etterpå ble det forlangt at han måtte bytte navn..."

For noe tull. Hvem var det som forlangte det liksom? Hvis alle med "snodige" navn skulle måtte bytte navn her i landet ville det blitt mange navneskifter.

Forøvrig er det 28 stykker her i landet som heter Jesus.

Annonse

Hei

Hilsen

Hei! Det var en fotballspiller på åttitallet som het "Jesus Maria Samora". Helt sant!

"...etterpå ble det forlangt at han måtte bytte navn..."

For noe tull. Hvem var det som forlangte det liksom? Hvis alle med "snodige" navn skulle måtte bytte navn her i landet ville det blitt mange navneskifter.

Forøvrig er det 28 stykker her i landet som heter Jesus.

Hei

det var det jeg mener også

Hilsen

Hei

det var det jeg mener også

Hilsen

Det du mener også?

Jeg mener tull i betydningen at jeg ikke tror noe som helst på at noen har forlangt at en person med navnet Jesus Maria måtte bytte navn. Jesus Maria er faktisk et forholdsvis vanlig guttenavn i en del katolske land.

Det du mener også?

Jeg mener tull i betydningen at jeg ikke tror noe som helst på at noen har forlangt at en person med navnet Jesus Maria måtte bytte navn. Jesus Maria er faktisk et forholdsvis vanlig guttenavn i en del katolske land.

Hei

det er faktisk sant han måtte bytte navn jeg vet vem det er og han heter i dag felix

Hilsen

Det du mener også?

Hei

det er faktisk sant han måtte bytte navn jeg vet vem det er og han heter i dag felix

Hilsen

Hei

Hilsen

Det blir _litt_ lettere å lese innleggene dine, om du klarer å bruke punktum, og store bokstaver når du deler avsnittet inn i passe lange setninger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...