Gå til innhold

After/munnskold

Anbefalte innlegg

Samboeren min har vært plaget med after/munnskold i munnslimhinnen og på tunga i snart ett år. Den første kom omtrent samtidig/like etter han sluttet å røyke. Han får ett eller to sår om gangen, og med en gang de forsvinner kommer det ett nytt et annet sted. Dette er veldig plagsomt for ham, han har vært hos lege flere ganger men han har ingen råd å gi. Det eneste han har gjort er å gi ham flere herpeskurer, som ikke har hjulpet i det hele tatt.

Er det noen som har noen tips om hva han kan gjøre for å bli kvitt det, eller som vet hva det kommer av?

Legen hans har frarådet ham å kysse meg så lenge han har utbrudd slik at jeg ikke blir smittet, men nå har det gått så lang tid - jeg har lyst å kysse kjæresten min igjen... Er det noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8353-aftermunnskold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til mystery. Herpes og after er to ulike sykdommer. Kun herpes kan lindres ved virus-dempende kurer. After kan lindres ved en antibiotika- og cortison-holdig munnsalve. Han kan godt begynne med jevnlig klorhexidin holdig munnskylle-væske, og gjerne bruke immunstimulerende tilskudd som c-vitamin, zink og rød solhatt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8353-aftermunnskold/#findComment-39804
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...