Gå til innhold

Kul ved endetarmsåpningen

Anbefalte innlegg

Jeg fikk plutselig smerter i endetarmen over natten. Det viste seg at det var en kul på størrelse med en lillefingernegl i tarmveggen akkurat ved endetarmsåpningen. Det er vanskelig å fastslå om det er en del av en utposet åre som forsetter lenger inn, eller om det er en infeksjonsbyll. Hva kan jeg gjøre med dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83556-kul-ved-endetarms%C3%A5pningen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Mest sannsynlig er dette en hemoride, som er en åreknute i endetarmen. Ofte er disse ganske myke og glatte, men en sjelden gang kan de bli hardere og svært ømme, da kan legen åpne og tømme den. Hemorider kommer ofte etter at man har brukt bukpressen, dvs har løftet tungt, eller hatt hard avføring eller mye diare. Ofte trekker hemoriden seg sammen, men en hudtapp kan gjenstå.

En infeksjonsbyll vil være svært øm og varm, og øke i størrelse inntil den sprekker.

Du kan forsøke en reseptfri hemoridesalve, og passe på å ha myk avføring. Dersom problemet vedvarer bør du kontakte lege for sikker diagnose.

• 2 måneder senere...

Mest sannsynlig er dette en hemoride, som er en åreknute i endetarmen. Ofte er disse ganske myke og glatte, men en sjelden gang kan de bli hardere og svært ømme, da kan legen åpne og tømme den. Hemorider kommer ofte etter at man har brukt bukpressen, dvs har løftet tungt, eller hatt hard avføring eller mye diare. Ofte trekker hemoriden seg sammen, men en hudtapp kan gjenstå.

En infeksjonsbyll vil være svært øm og varm, og øke i størrelse inntil den sprekker.

Du kan forsøke en reseptfri hemoridesalve, og passe på å ha myk avføring. Dersom problemet vedvarer bør du kontakte lege for sikker diagnose.

jeg har fått en slik en den sperrer åpningen den er stor og øm den kulen hva skal jeg gjøre er litt flaut! orker ikke gå til manlig lege om sånt men min er øm og stor kul

klarer ikke sitte eller noe er det, det samme som kong? eller hva det het! hvor lenge varer det har veldig vondt

hilsen

gutt 25

det ser ut som jeg har klitoris faktisk det er vondt sove hemer sexlivet mitt også

den sperrer endetarmåpningen

hvordan bli kvitt denne uten gå til lege når den er har og øm?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...