Gå til innhold

medisin mot vonde følelser ??


Gjest trrrish

Anbefalte innlegg

Finnes det noen medisin som tar vekk alle følelser, slik at jeg kan bli en zombie nesten.

Jeg har så mange intense vonde følelser, det er helt forferdelig. Jeg vil så gjerne slippe denne smerten. Fins det ingen pille jeg kan be min psykiater (han vet ikke alt) gi meg?

Et evig virrvarr av smerte.

Deppa,sint,deppa,sliten,irritabel,redd,aggresiv,så oppstemt, så er jeg bare død inni meg og får identitetskriser for jeg blir så forvirra over hvem jeg er når det plutselig blir stille inni meg, så er det på'n igjen med vonde følelser. Please????? Er det ingenting man bare kan ta i kriser da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære trrrish!

Jeg har følt det samme som deg utrolig mange ganger før, og jeg kan si deg så mye som så: jeg har ennå ikke funnet en mirakel-pille mot alt det vonde du opplever nå. Jeg skulle gjerne hatt en sånn en, men min erfaring er at det hjelper like mye (for meg iallefall) å _sove_ en LANG stund, så ofte man har muligheten, og få "pauser" fra det vonde. Jeg gjør det hver eneste dag, om det så er med eller uten sovepiller. Det er sikkert mange som kommer til å si at jeg tar helt fullstendig feil, og det gjør jeg nok, men det er iallefall _min_ løsning. Ok, det skyver bare problemene fremover, men det hjelper her og nå. Det beste hadde nok imidlertid vært å face problemene og de vonde følelsene - sammen med en som kan forstå seg på deg. Jeg har hatt en del psykologer/psykiatere som har vært gode der, men har desverre en helt likegyldig en nå, så jeg må klare meg på egenhånd. Men hvis du har en som vil hjelpe deg, så kanskje det kan hjelpe å fortelle om _akkurat_ det du føler nå, og få han/henne til å finne alternative måter å møte de tankene/følelsene på? Jeg hadde en psykolog en gang som var veldig opptatt av kognitiv terapi - kanskje det kan hjelpe deg?

Uansett hva du mener om det jeg har skrevet - så håper jeg virkelig at du kommer over denne kneika! Det er _ikke_ godt å gå gjennom det her.

Stor klem fra suselusa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trrrish!

Jeg har følt det samme som deg utrolig mange ganger før, og jeg kan si deg så mye som så: jeg har ennå ikke funnet en mirakel-pille mot alt det vonde du opplever nå. Jeg skulle gjerne hatt en sånn en, men min erfaring er at det hjelper like mye (for meg iallefall) å _sove_ en LANG stund, så ofte man har muligheten, og få "pauser" fra det vonde. Jeg gjør det hver eneste dag, om det så er med eller uten sovepiller. Det er sikkert mange som kommer til å si at jeg tar helt fullstendig feil, og det gjør jeg nok, men det er iallefall _min_ løsning. Ok, det skyver bare problemene fremover, men det hjelper her og nå. Det beste hadde nok imidlertid vært å face problemene og de vonde følelsene - sammen med en som kan forstå seg på deg. Jeg har hatt en del psykologer/psykiatere som har vært gode der, men har desverre en helt likegyldig en nå, så jeg må klare meg på egenhånd. Men hvis du har en som vil hjelpe deg, så kanskje det kan hjelpe å fortelle om _akkurat_ det du føler nå, og få han/henne til å finne alternative måter å møte de tankene/følelsene på? Jeg hadde en psykolog en gang som var veldig opptatt av kognitiv terapi - kanskje det kan hjelpe deg?

Uansett hva du mener om det jeg har skrevet - så håper jeg virkelig at du kommer over denne kneika! Det er _ikke_ godt å gå gjennom det her.

Stor klem fra suselusa

Det hender jeg sørger for å få meg en lang søvn med sovepiller selv..... Men er jo like ille når man våkner......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender jeg sørger for å få meg en lang søvn med sovepiller selv..... Men er jo like ille når man våkner......

Går bare rundt og rundt i stuen og lider og pines....Det er fryktelig.....Jeg håper jeg kan få psykiateren til å skrive ut noe til meg! Ellers så flykter jeg..tar ut penger og reiser langt vekk....Kanskje det hjelper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går bare rundt og rundt i stuen og lider og pines....Det er fryktelig.....Jeg håper jeg kan få psykiateren til å skrive ut noe til meg! Ellers så flykter jeg..tar ut penger og reiser langt vekk....Kanskje det hjelper...

Hadde de samme tankene selv, hadde planlagt å reise til Brasil (!??) etter et mislykka selvmordsfosøk, for 4 år siden. Men både du og jeg vet at det ikke hadde hjulpet det grann å flykte et annet sted for å komme unna tankene.... De er med uansett... Man er nødt til å face dem, uansett hvor vondt det er. Vet du hvorfor du har det så vondt nå?

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde de samme tankene selv, hadde planlagt å reise til Brasil (!??) etter et mislykka selvmordsfosøk, for 4 år siden. Men både du og jeg vet at det ikke hadde hjulpet det grann å flykte et annet sted for å komme unna tankene.... De er med uansett... Man er nødt til å face dem, uansett hvor vondt det er. Vet du hvorfor du har det så vondt nå?

Klem

Brasil blir litt i lengste laget, jeg tenkte mere på Tromsø...

Tankene er ikke problemet, det er følsene, de er fryktelig vonde. Ren og skjær pinsel. Det er ikke noe grunn til at jeg skal ha det slik, annet enn at det må være noe feil med hjernen min. Den burde bedøves slik at jeg ikke kjente noe......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke undertegnet

Brasil blir litt i lengste laget, jeg tenkte mere på Tromsø...

Tankene er ikke problemet, det er følsene, de er fryktelig vonde. Ren og skjær pinsel. Det er ikke noe grunn til at jeg skal ha det slik, annet enn at det må være noe feil med hjernen min. Den burde bedøves slik at jeg ikke kjente noe......

Tanker og følelser henger vel uløselig sammen, gjør de ikke det da?

En kan vel dermed trene seg på å tenke 'riktige' tanker slik at følelsene ikke blir så plagsomme, skulle en tro.

Piller finnes i hopetall. SSRI, antipsykotika, stemningsstabiliserende, angstdempende. En må jo bare prøve seg fram. Hva har du brukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei. Jeg var innlegt på Psyk.avd en gang. Da var det en pasient som hadde fått noen medisiner som gjore at hun glemte alt og alle rundt seg! Vet ikke hva den medisinen heter...dumt,men jeg vet at det finnes! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...