Gjest Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Jeg er ei jente på 24 år som går rundt med puls på 100-120 hele tiden. Dette plager meg veldig, men det er lite hjelp å få. Hjertespesialisten her på forumet anbefalte meg å ta en selektiv betablokker, men den unge fastlegen min kan ikke noe om det, og etter at jeg sa at jeg har litt angst, henviste hun meg til psykiater i stedet. Det som er, er at pulsen min går like fort, og dette plager meg. Andre som har det sånn? Jeg er så frustrert over hvor lite hjelp det er å få. Hun har ikke engang tatt blodprøver av meg, bare feier det av med en gang det er noe psykisk. Jeg er selv sykepleier og hjelper andre hele dagen, men det er jammen ikke lett å få noe hjelp selv. Noen innspill? Andre som bruker betablokker? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/83665-rask-puls/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jenta26 Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Heisann! Jeg er en jente på 26 år som også har vært plaget med rask puls. Jeg hadde noe som kaltes paroksistisk supraventrikulær takikardi. Dvs. pluttselig høy puls. Ofte opp i 200 som varte i opptil 3 timer. Dette ble jeg operert for for 3 år siden. Jeg har i den senere tid i perioder vært plaget med hurtig puls. Kan gjerne ha en puls på rundt 100, og går jeg opp en trapp så fyker den opp i 160. Jeg ble nøye undersøkt og de fant ikke noe gale. Men det kan være rettog slett stress puls, eller det at jeg tenker så mye på hjertet! Uansett så var det ikke farlig, bare utrolig plagsomt. Jeg ble liksom så fort annpusten. Jeg fikk betablokkere, først inderal og så Zelo-sok for å ta en kortere periode. Spesielt Zelo-soken hjalp bra! Så det kan være bare psykisk at du får så høy puls! Men be dem ta 24-timers EKG av deg, slik at du kan bli beroliget. Marianne 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/83665-rask-puls/#findComment-452208 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.