Minda1365380425 Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Jeg fikk diagnosen Cøliaci ca 1 år gammel (1968), var fullstendig underernært. Så fort jeg fikk glutenfri kost begynte jeg å ta til meg næring igjen. Da jeg gitt på barneskolen mente man at det gikk an å vokse av seg cøliaci, og legene satte meg på vanlig mat. Ble dårlig igjen, fikk tatt tarm-biopsi og det var på'n igjen med diett. Fulgte diett til jeg var ca 26 år, hvor jeg begynte å tøye grensene. Siden jeg aldri fikk noen reaksjon spiste jeg mer og mer glutenholdig mat. Nå 9 år etter spiser jeg fremdeles "normal" mat. Jeg fikk nylig tatt en ny biopsi, som sier at tarmene er helt fine. Etter 35 år får jeg altså vite at jeg ikke har cøliaci, og det vil også si at jeg aldri har hatt det, for man kan jo ikke bli frisk fra cøliaki!?! Man skulle tro at man ble overlykkelig over å få vite at man ikke har cøliaki etter så mange år, men jeg føler meg bare veldig forvirret... Hva har jeg hatt da? At dietten reddet livet mitt for 34 år siden jeg ikke i tvil om. Har noen i det hele tatt hørt om noe lignende?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/83681-fra-kronisk-syk-til-frisk-og-forvirret/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.