Gjest asa Skrevet 27. november 2002 Skrevet 27. november 2002 Hei. Jeg har planer om å sette inn 2stk web-kamera i ett lokale, som skal filme live mens andre på internett kan klikke seg inn å se på, på hjemmesiden til bedriften. Da jeg ikke har så mye datakunnskaper lurer jeg på: Er dette vanskelig å få til, hvordan? Koster det noe(utenom tellerskritt)? Hvor høy hastighet burde jeg ha(adsl?)? /mvh ASA 0 Siter
Gjest Alphan Skrevet 27. november 2002 Skrevet 27. november 2002 Du bør iallefall ha extra god belysning i rommet, så ikke bildegjengivelsen minner om en bulgarsk nattklubb. 0 Siter
Vincent Skrevet 27. november 2002 Skrevet 27. november 2002 Dette faller inn under bestemmelser om kameraovervåking på arbeidsplassen, og må meldes til Datatilsynet. De sier dette om kameraovervåking: Arbeidsgivere må ha et særskilt behov for å kunne kameraovervåke arbeidsplassen. I tillegg må de kunne påvise at deres interesse i å overvåke er berettiget, og større enn de ansattes interesse i at overvåkingen ikke finner sted. Kameraovervåking krever skilting eller annen form for varsling. Skjult overvåking er straffbart. Billedopptak skal i utgangspunktet slettes etter sju dager. Hvis det i løpet av disse sju dagene oppstår mistanke om at politiet trenger opptaket i forbindelse med etterforskning av straffbare handlinger, kan det oppbevares i 30 dager. Kameraovervåking er meldepliktig. Meldingen må sendes til Datatilsynet senest 30 dager før overvåkingen iverksettes. Jeg tvile sterkt på at du vil få godkjent webkameraer på arbeidsplassen i dag. Endel it-bedrifter hadde det, endel radio- og tv-stasjoner hadde det. De har det ikke lenger. Grunnen er enkel. 0 Siter
Gjest asa Skrevet 27. november 2002 Skrevet 27. november 2002 Dette faller inn under bestemmelser om kameraovervåking på arbeidsplassen, og må meldes til Datatilsynet. De sier dette om kameraovervåking: Arbeidsgivere må ha et særskilt behov for å kunne kameraovervåke arbeidsplassen. I tillegg må de kunne påvise at deres interesse i å overvåke er berettiget, og større enn de ansattes interesse i at overvåkingen ikke finner sted. Kameraovervåking krever skilting eller annen form for varsling. Skjult overvåking er straffbart. Billedopptak skal i utgangspunktet slettes etter sju dager. Hvis det i løpet av disse sju dagene oppstår mistanke om at politiet trenger opptaket i forbindelse med etterforskning av straffbare handlinger, kan det oppbevares i 30 dager. Kameraovervåking er meldepliktig. Meldingen må sendes til Datatilsynet senest 30 dager før overvåkingen iverksettes. Jeg tvile sterkt på at du vil få godkjent webkameraer på arbeidsplassen i dag. Endel it-bedrifter hadde det, endel radio- og tv-stasjoner hadde det. De har det ikke lenger. Grunnen er enkel. hei du. Klar over dette. Men dette har ikke noe med overvåkning av arbeidere eller noen å gjøre. Dette har med underholdning å gjøre. Og noe alle på plassen er for. Så det er det tekniske som er spm her.. =) 0 Siter
Vincent Skrevet 28. november 2002 Skrevet 28. november 2002 hei du. Klar over dette. Men dette har ikke noe med overvåkning av arbeidere eller noen å gjøre. Dette har med underholdning å gjøre. Og noe alle på plassen er for. Så det er det tekniske som er spm her.. =) Her skulle du finne det meste: http://www.webcamworld.com/ 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.