Gjest mettema Skrevet 1. november 2000 Del Skrevet 1. november 2000 Vår jente på fire år har helt siden hun sluttet med bleie som 2-åring vært plaget med sårhet i skrittet, ofte sammen med utflod. Dette svir og plager henne. Vi har sjekket urinen flere ganger og det er ikke soppinfeksjon. Hun bruker kun såpe med ph 3,5 og vi har funnet ut at Bruledine salve fungerer best. Vi lurer på om det kan være allergi/ eksem? Kan det være noe som utskilles i urinen, feks. citrus? Takknemlig for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8374-4-%C3%A5ring-med-r%C3%B8dt-og-s%C3%A5rt-underliv/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 2. november 2000 Del Skrevet 2. november 2000 Kjære mettema Hvis 4-åringen din har utflod bør du få tatt en prøve av utfloden og få den undersøkt. Det kan være sopp selv om det ikke finnes sopp i urinen. Brulidin er en desinfiserende salve og har også en viss desinfiserende virkning ved soppinfeksjoner. Men det finnes mer effektive soppmidler hvis det skulle være sopp. Utskillelse av citrus i urinen tror jeg neppe det er, tvert i mot, citrus surgjør urinen og det er gunstig i forhold til infeksjoner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8374-4-%C3%A5ring-med-r%C3%B8dt-og-s%C3%A5rt-underliv/#findComment-39950 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gbf Skrevet 14. november 2000 Del Skrevet 14. november 2000 Kjære mettema Hvis 4-åringen din har utflod bør du få tatt en prøve av utfloden og få den undersøkt. Det kan være sopp selv om det ikke finnes sopp i urinen. Brulidin er en desinfiserende salve og har også en viss desinfiserende virkning ved soppinfeksjoner. Men det finnes mer effektive soppmidler hvis det skulle være sopp. Utskillelse av citrus i urinen tror jeg neppe det er, tvert i mot, citrus surgjør urinen og det er gunstig i forhold til infeksjoner. Kjære mettema. Jeg håper datteren din er bedre! Jeg fikk assosiasjoner fra noe som skjedde meg da jeg var barn. Jeg fikk også en sopp infeksjon i underlivet. Fryktelig plagsomt, det sved og klødde. Det viste seg etterhvert at årsaken var all den penicelinen jeg hadde fått mot gjentatte infeksjoner. Den hadde ført til oppblomstring av sopp i fordøyelsessystemet (Candida) som er den samme soppen som vandligvis slår seg til i underlivet. Med denne sopp-overfloden i magen var det større rissiko for andre soppinfeksjoner, samt mange andre plager. det er desverre ikke mange leger som er obs på problemet og mange som også avviser det totalt. Dersom jenta di får gjentatte infeksjoner ville jeg råde deg/dere å ta henne med til en homeopat. vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8374-4-%C3%A5ring-med-r%C3%B8dt-og-s%C3%A5rt-underliv/#findComment-44517 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gbf Skrevet 14. november 2000 Del Skrevet 14. november 2000 Kjære mettema Hvis 4-åringen din har utflod bør du få tatt en prøve av utfloden og få den undersøkt. Det kan være sopp selv om det ikke finnes sopp i urinen. Brulidin er en desinfiserende salve og har også en viss desinfiserende virkning ved soppinfeksjoner. Men det finnes mer effektive soppmidler hvis det skulle være sopp. Utskillelse av citrus i urinen tror jeg neppe det er, tvert i mot, citrus surgjør urinen og det er gunstig i forhold til infeksjoner. Kjære mettema. Jeg håper datteren din er bedre! Jeg fikk assosiasjoner fra noe som skjedde meg da jeg var barn. Jeg fikk også en sopp infeksjon i underlivet. Fryktelig plagsomt, det sved og klødde. Det viste seg etterhvert at årsaken var all den penicelinen jeg hadde fått mot gjentatte infeksjoner. Den hadde ført til oppblomstring av sopp i fordøyelsessystemet (Candida) som er den samme soppen som vandligvis slår seg til i underlivet. Med denne sopp-overfloden i magen var det større rissiko for andre soppinfeksjoner, samt mange andre plager. det er desverre ikke mange leger som er obs på problemet og mange som også avviser det totalt. Dersom jenta di får gjentatte infeksjoner ville jeg råde deg/dere å ta henne med til en homeopat. vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8374-4-%C3%A5ring-med-r%C3%B8dt-og-s%C3%A5rt-underliv/#findComment-51393 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.