Gå til innhold

Trinordiol som angrepille


Gjest ingepinge

Anbefalte innlegg

Gjest ingepinge

Jeg tok en p-pille noen timer for sent (39) og for å være på den sikre siden tok jeg

som anbefalt 3 trinordiol

3 dager i strekk for så og slutte med piller og vente på eventuelt blødning.

Er dette en grei måte og gjøre det på?

Når kan jeg begynne på piller igjen?

Jeg hadde forøvrig en uke igjen til mens når dette skjedde. Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hææ ? Kanskje det er meg, men jeg har aldri hørt om denne måten før ! Les på pakkningsvedlegge, der står det jo.... Ta den glemte pillen så fort som mulig, fortsett med vanlig pillebruk, men bruk annen bekyttelse (f.eks. kondom) i 14 dager, så er du sikker igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Hvis det går mer enn 36 timer må det brukes annen prevensjon i en uke etterpå. Man kan også ta angrepille tetragynon, 2 tabletter 2 ganger med 12 timers intervall eller den nye NorLevo 1 tablett med 12 timers intervall. Begge virker best innen 24 timer, men bør tas innen 72 timer. Trinordiol kan også brukes men da må tre tabletter tas to ganger med 12 timers intervall. Uansett, så tror jeg du klarer deg denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...