Gå til innhold

muskelsmerter

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på 45 år som i flere år nå har hatt smerter på begge sider av hoftene. Legene har undersøkt ledd ved røntgen uten å finne skader. Revmatisme er ikke påvist. Betennelseshemmende medikamenter er prøvd uten resultat. Kortisonsprøyter i smertepunkter virker bare noen dager. Fysioterapeut og naprapat og kiropraktor er prøvd. Legene mener det er smerter i mykvevet på utsiden av hoftene. Smertene går fra midt på hofta nesten ned til knærne på begge sider.En lege antydet muligheten av at en seneplate gnisser mot hoftebenet, og kunne da evt. operere et hull i denne platen. Men det hele hørtes veldig usikkert ut. Jeg vil jo ikke opereres på usikker diagnose.

Hoftene er ømme ved trykk hele tiden, vanskelig å ligge på siden. Ved gange får jeg vondt etter ca. 15 min., og raskere hvis jeg går opp trapper eller bakker.

Noen leger har anbefalt mer trening, andre hvile. Jeg synes ingenting hjelper! Hva i all verden skal jeg gjøre nå? Dette hemmer meg veldig. Kan ikke gå på ski, skøyter, løpe, gå turer osv. med barna mine, noe som gjør at helsa forfaller. Kan noen gi meg et godt råd???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83886-muskelsmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Skulle likt å vite hva fysioterapeutene har gjort. Synes diagnosen trocanter-tendinitt, dvs dette med seneplaten høres mest sannsynlig ut.

Da vil tøyninger av denne senen, samt en spesiell tverrmassasje kunne hjelpe. det kan også være slimposer som har blitt betente. Da bør cortison-injeksjonerhjelpe, oftest må to sprøyter med ca. 1 ukes mellomrom forsøkes; helst på ene siden først.Dersom ingenting hjelper, får legen din vurdere om en ortoped skal undersøke deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83886-muskelsmerter/#findComment-453631
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...