Gå til innhold

tykktarm/endetarms kreft??

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tidligere(fra jul i fjor til juni i år) hatt spiseforstyrrelser. Er bra nå, men jeg har i de siste månedene hatt veldig mye slim ved avføring. De siste dagen har jeg måtte gått med bind, da det kommer slim ut endetarmen utenom at jeg er på do.

Ellers så har jeg treg mage, hvor det har gått opp til 10 dager mellom tømming. Føler da ufullstendig tømming og må gå på do mange ganger. Har fått påvisst analfissur men legen sier at det er bra nå.

Har veldig mye mavesmerter(kraftige sådan), og ofte diare. Virker som alt bare blir verre.

Legen sier at dette er naturlig siden jeg har hatt spiseforstyrrelser. Han mener maven trenger å venne seg til mat igjen. Men det blir jo bare værre, føler at han ikke tar meg helt alvorlig.

Er dette normalt? Hva bør jeg gjøre?, og hvordan får jeg henvisning til en annen lege hvis det er nødvendig. Jeg er bare 22 år, kan det være kreft? Synes symptomene mine ligner faretruende tykktarm/endetarms kreft.

Det værste er slim økningen, det bekymrer meg veldig.

Har lyst til å prøve spesialist, men tviler på at legen min vil sende meg dit, virker som han tror jeg overreager. Vær så snill å hjelp meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83987-tykktarmendetarms-kreft/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Blod og/eller slim i avføringen bør undersøkes. Synes det bør taes et røntgen-bilde av tykktarmen først. Dersom smerter og sliming fortsetter uten at noe galt er funnet på røntgen, bør man vurdere en coloskopi. Synes du bør fortelle legen din at du er urolig, og at disse plagene er nye.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...