Gå til innhold

Moen!


Gjest lurer på

Anbefalte innlegg

Gjest lurer på

Jeg skrev et spørsmål til deg 17 juli-"Moen!-lurer på"ang. eggløsning og lange sykluser(40 dager).Du sier jeg kan ta hormonprøve ca.en uke før forventet mens,så jeg fikk time til doktoren 18juli(ettersom jeg venter mensen om ca.en uke) lurte jeg på om jeg kunne få ta en test om jeg i det hele tatt har eggløsning.Jeg fikk til svar at jeg måtte vente et år ettersom jeg sluttet på p-piller i vår og det var normalt med uregelmessige menstruasjoner.Jeg sa da at de har alltid vært regelmessige 28 dager før det plutselig begynnte å gå 40dager(det er nå regelmessig).Kan de nekte meg en sånn prøve?Jeg vil jo si jeg har liten sjanse til å prøve/treffe på ved slike langvarige sykluser?Håper og takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Svar til lurer på

Jeg er ikke helt enig med din lege, for mens du har brukt p-pille (jeg vet ikke hvor lenge du har brukt den og hvor gammel du er) kan det være skjedd et eller annet med dine hormoner som har vært skjult under p-pille bruk. Hvis du ikke har eggløsning er det jo ingen vits å gå og vente. Du kan selv teste om du har eggløsning ved å måle temperatur hver morgen på samme tid. Etter eggløsning stiger den ca en halv grad. Hvis du ikke får denne stigning synes jeg du skal ta kurven (du tegner resultatet inn på et ruteark) med til legen og evt bli henvist til spesialist., Du kan også selv ta kontakt med gynekolog, men uten henvisning må du muligens betale noe mer. Stå på hvis du ønsker å bli gravid. Lykke til.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...