Gå til innhold

Utslett

Gjest datajente20

Anbefalte innlegg

Gjest datajente20

Hei, jeg er en jente på 20 år som i de siste ukene har vært en del plaget av tørr hud i ansiktet - særlig på haken og er også veldig rød og tildels hoven rundt øynene.

Jeg leste nettopp en artikkel her om Perioral dermatitt og synes at det liknet mye på dette (med unntak av at ikke jeg har utslett rundt munnen). For ca. halvannen måned siden fikk jeg nemlig utslett på innsiden av armene (albuene) og kjøpte en hydrokortison salve som jeg har brukt. Etter en stund fikk jeg også utslett bak i nakken. Dette smurte jeg også inn med salven. Jeg har ikke brukt salven i ansiktet, der smører jeg inn med Natusan Body Lotion. Rundt øynene er det verst om morgenen.

Kan det nye utslettet i nakken og den røde huden i ansiktet ha noe med hydrokortison salven å gjøre, eller er det andre diagnoser som passer bedre til min beskrivelse?

Jeg jobber med data, og sitter gjennomsnittlig 7 timer foran PC om dagen. Kan dette ha noe å si?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8401-utslett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...