Gå til innhold

hvordan få lyst på sex igjen???


Gabba:o)

Anbefalte innlegg

*gråte litt*

jeg er gift med en flott mann, har det fint....MEn....jeg har ikke lyst på sex lenger, ikke synes jeg at kyssing på han heller er noe lenger, intimitet har blitt et ork, ikke kunne jeg tenke meg og finne en annen heller så jeg tror ikke det går på det å være lei han liksom...jeg går i full jobb, har unger. Kan det rett og slett være fordi jeg er sliten?

men det har liksom vært slik i over 1 år nå? og det blir bare værre?

Om han krenger seg for mye over meg når vi har lagt oss og viser at han vil kose og ha sex, da holder jeg på å : sprekke av sinne og holder på å begyne å gråte.

men jeg biter tennene sammen.

Har nevnt det for han en gang, ikke så åpent som jeg sier det her, det har jeg ikke. men hvordan kan jeg løse dette da? vil ha god sex igjen jeg og .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest henrik400

Du må bare gråte alt du orker!

Og bli så sint som du MÅ!

. . . men kanskje ikke akkurat i senga når han har tenkt at dere skal kose dere. . . .

Har du sjangs til å få opp de følelsene du kjenner av sinne og sorg sammen med en annen du stoler på? eller hos en lege eller prest eller noe slikt? Jeg tror at når du ikke kan slippe ut sinnet ditt, så klarer du heller ikke å få kåtheten og gladheten opp til overflaten. Lykke til, for du har mye igjen å oppleve .......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

Det er ikke så helt liketilå gi deg råd fordi det virker som ditt seksualsystem er gått i stå. I første omgang ville jeg vurdere om det kan være noe fysisk i veien. Det fins sjeldnere lidelser som kan gi manglende sexlyst som et viktig symptom.

Du nevner selv at du er sliten, har jobb, unger etc. Det blir lett travelt, med mange ting som skal mestres i løpet av dagen.

Du sier videre at du blir nærmest sint når mannen din gjør tilnærmelser. Fysisk kontakt fra hans side mobiliserer sinne og aggresjoner hos deg i stedenfor lyst og glede. Du tåler ikke nærhet lenger, vil være i fred med andre ord.

Få legen til å sjekke din hormonstatus. Jeg tenker da i første rekke på Prolaktin. Deretter bør dere to få vurdert situasjonen for eks. på et familierådgivningskontor, for å se om det kan være psykologiske faktorer bak vanskene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt trist over Bertholds svar. Det er da vel ingenting galt med deg????

Jeg selv har også mistet lysten på MIN mann, med barn og travel hverdag, er det da ikke til å slå under bordet at man etter et langt samliv ikke lenger er forelska eller tent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt trist over Bertholds svar. Det er da vel ingenting galt med deg????

Jeg selv har også mistet lysten på MIN mann, med barn og travel hverdag, er det da ikke til å slå under bordet at man etter et langt samliv ikke lenger er forelska eller tent?

Joda ble litt * deppa* av svaret, men jeg tok iallefall kontakt med legen omgående og skal sjekke opp mulighetene, jeg er ikke mer en i starten på 30 åra så dette er FOR tidlig til å slutte med god sex...Så får vi se om vi finner ut no...Poenget er vel likefullt at jeg ikke tenner på andre menn heller...HAR IKKE SEXLYST....

Hadde mannen vært problemet så var det forsåvidt et svar da.....men her gjelder det alle menn =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda ble litt * deppa* av svaret, men jeg tok iallefall kontakt med legen omgående og skal sjekke opp mulighetene, jeg er ikke mer en i starten på 30 åra så dette er FOR tidlig til å slutte med god sex...Så får vi se om vi finner ut no...Poenget er vel likefullt at jeg ikke tenner på andre menn heller...HAR IKKE SEXLYST....

Hadde mannen vært problemet så var det forsåvidt et svar da.....men her gjelder det alle menn =(

Vet veldig godt hvordan du har det....

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg tror dette egentlig er noe som mange sliter med i en hektisk hverdag. Når en går i full jobb og har barn så er det naturlig at en er trøtt og sliten når en går og legger seg, det er liksom ikke sex som står i hodet på meg ihvertfall. Jeg har selv erfart at jo lenger en venter, jo mindre lyst får jeg. For at ting skal bedre seg, har jeg brukt tid på å tenke på hva tenner jeg på, omgivelsene sånn som soverommet osv. Da kan en fortelle den andre part om hva som skal til osv.

Det har fungert for meg ihvertfall...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du P-piller? Har hørt lignende hitorier fra de som har gjort det!

Etter å vært i samme situasjon i en del år, fikk jeg endelig mannen min med til familierådgiver. Etter å snakket noen ganger med henne, og fått noen gode råd m.h.t. sensualitetstrening m.m. var de seksuelle problemene vi hadde fått, faktisk ganske enkle å løse. Jeg kan dessuten anbefale noen bøker; Tracy Cox "Hot sex"; Eve Enzler "Vaginamonologene" ;"Kvinners seksualitet" utg. på Pax forlag 1990. Etter egen erfaring vet jeg at det er vanskelig å ha et godt sexliv, hvis det er andre ting som er vanskelige i ekteskapet, men jeg var overrasket at det ikke var så vanskelig å begynne på nytt. Forutsetningen må imidlertid være at begge må snakke om dette, og et godt sted å begynner, er hos en rådgiver, fordi at man der er nødt for høre den andre snakke ferdig før man selv får si noe, det er rådgiveren som styrer samtalen. Berthold Grünfeldts råd er absolutt det riktige. Det er ikke så kjedelig og traurig som dere vil ha det til. En godt samliv kommer ikke av seg selv, det krever at man arbeider med det, og det blir svært givende hvis man får litt hjelp til å komme i gang med kommunikasjonen. Det tar ikke lang tid før man finner frem til forelskelsen, og også en annen forståelse av kjærligheten. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare gråte alt du orker!

Og bli så sint som du MÅ!

. . . men kanskje ikke akkurat i senga når han har tenkt at dere skal kose dere. . . .

Har du sjangs til å få opp de følelsene du kjenner av sinne og sorg sammen med en annen du stoler på? eller hos en lege eller prest eller noe slikt? Jeg tror at når du ikke kan slippe ut sinnet ditt, så klarer du heller ikke å få kåtheten og gladheten opp til overflaten. Lykke til, for du har mye igjen å oppleve .......

hei Gabba.

Leit å lese om dine problemer i ekteskapet. Sex er et vanskeligt samtaletema oss ektefeller imellom, selvom vi burde kjenne hverandre godt.

Jeg hadde lyst til å fortelle deg at min mann og jeg akkurat har vært på en ekteskapshelg sammen. Helgen ble arransjert av "Ekteskapsdialog" (finnes på nett). Helgen var basert på kjærligheten og det at skrive brev til hverandre.

Det ble en flot opplevelse for oss. Vi fikk tildelt spørsmål som f.eks "hvilken følelse synes jeg er vanskelig å dele med deg" Så skulle man skrive i hver sin bok (kjærlighetsbrev), bytte bok, lese, og så samtale ut ifra det man hadde skrevet.

Vi opplevde denne skrivningen som kjempepositiv. Følelser er hverken rett eller gale, de er der! og det å få ro til å sette ord på følelsene og skrive dem ned, gjorde det så mye enkelere å snakke om dem.

Kanskje det ville kunne hjelpe deg, hvis du får fortalt mannen din hva det er som skjer inneni deg, når han starter kosen....? Prøv å skriv hvis det er for vanskelig å starte en samtale.

Jeg ønsker deg alt vel i fremtiden.

Hilsen nuller, 33 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

hei Gabba.

Leit å lese om dine problemer i ekteskapet. Sex er et vanskeligt samtaletema oss ektefeller imellom, selvom vi burde kjenne hverandre godt.

Jeg hadde lyst til å fortelle deg at min mann og jeg akkurat har vært på en ekteskapshelg sammen. Helgen ble arransjert av "Ekteskapsdialog" (finnes på nett). Helgen var basert på kjærligheten og det at skrive brev til hverandre.

Det ble en flot opplevelse for oss. Vi fikk tildelt spørsmål som f.eks "hvilken følelse synes jeg er vanskelig å dele med deg" Så skulle man skrive i hver sin bok (kjærlighetsbrev), bytte bok, lese, og så samtale ut ifra det man hadde skrevet.

Vi opplevde denne skrivningen som kjempepositiv. Følelser er hverken rett eller gale, de er der! og det å få ro til å sette ord på følelsene og skrive dem ned, gjorde det så mye enkelere å snakke om dem.

Kanskje det ville kunne hjelpe deg, hvis du får fortalt mannen din hva det er som skjer inneni deg, når han starter kosen....? Prøv å skriv hvis det er for vanskelig å starte en samtale.

Jeg ønsker deg alt vel i fremtiden.

Hilsen nuller, 33 år

Dette er en fin måte å få i gang en dialog omkring vanskelige følelsesmessige temaer. På den måten kommer man nærmere hverandre, kan ta opp tabuemner etc.

Dessverre passer det ikke for alle,særlig ikke i tilfeller hvor dypere nevrotiske mekanismer ligger til grunn for hemningene på det seksuelle området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...