ChrisB Skrevet 2. november 2000 Skrevet 2. november 2000 Har et problem som har begynnt å påvirke hverdagen min betraktelig. Ut over høsten og vinteren får jeg et vanvittig behov for søvn. Jeg kan sove opptil 16 timer om dagen uten å måtte stå opp, og da sier det seg selv at jeg får problemer med å gjøre andre ting. Får heller ikke så mye forståelse fra samboeren min, som bare tror jeg er lat. Har dere noen gode råd om hva jeg kan gjøre? 0 Siter
Gjest Windsong Skrevet 3. november 2000 Skrevet 3. november 2000 Et av symptomene på vinterdepresjon er at man blir Trøtt og sover myyye. Hvis du i tillegg føler deg nedstemt, likegyldig og har dårlig eller økt matlyst, er det ganske sannsynlig at det er vinterdepresjon du sliter med. I så fall kan ei lysboks være ei god investering. Det hjelper visst mange. Mvh 0 Siter
Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis Skrevet 4. november 2000 Skrevet 4. november 2000 Til ChrisB. Høres ut som er problem som gjentar seg hver høst? Da kan det være en form for depresjon/trøtthet som skyldes mangel på lys. Det finnes spesielle lamper med dagslys som man kan lese f.eks. avisen i 30min hver morgen. Dette vil bidra til å regulere døgnrytmen og gi bedre søvnkvalitet. Lampen koster ca. 2000kr. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.