Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg er plaget med rifter og periodske blødninger i endetarmsåpningen. I tillegg er jeg plaget av en kløende og betennelseslignende tilstand på 5 cm rundt åpningen. Denne er rød og kan til tider kjennes brennende. Jeg har oppsøkt lege tidligere og fikk da en salve som heter Daktacort. Denne hjalp en kort stund, men nå er det verre enn noen gang. Jeg kan opplyse at salven er brukt etter medfølgende beskrivelse. Kan dette være en soppinnfeksjon ?

Jeg kan opplyse at jeg i sommer var 1 mnd på en Stillegavsøy og at jeg har hatt plagen siden.

mvh

pgj

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84271-rifter-i-endetarms%C3%A5pning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Rifter dypere i endetarmen gir oftest sterke smerter og litt frisk blødning etter avføring. Hemoride-salve, eller annen cortison-salve kan lindre. Hudplagene utvendig bør ikke kløes på eller tørkes for mye med toalett-papir. Huden kan beskyttes med eks.zink-salve morgen og kveld. En periode på 1-2 uker kan det være svært effektivt med er sterkere cortison-salve, disse må du få på resept.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...