Gjest tieskappa Skrevet 2. november 2000 Del Skrevet 2. november 2000 Hei håper du kan ta deg tid til å svare meg. Saken er den at jeg ikke har fått svar angående røntkenbildene som jeg tok for en måned siden. (Det man skulle avklare at jeg hadde cluster eller ei.) I dag ringte jeg på sykehuset, for å få tak i nevrologen. Men han skulle ikke jobbe på ”mitt” sykehus før desember, og så lenge hadde jeg ikke lyst til å vente. Jeg spurte kontordamen om hun visste noe om prøvene og hun kikket i journalen. Hun sa at hun ikke hadde lov til å si noe om prøvene, for det skulle gå via nevrolog . Etter mye om og men fortalte hun at de hadde funnet en fortetning i en åre Dette er på v.side, der jeg også hadde ”clustersymptomer”. Til slutt fikk jeg tak i nevrologen som bekreftet dette, men han sa at det var en fortetning i pannebihulen (?) . Problemet er at verken jeg eller nevrolog kan komme til en konklusjon. Vi vet ikke om jeg har to uavhengige symptomer eller ikke. For ”clustersymptomene var anfallsvis og UTROLIG sterke, og det skal det vel ikke bli av en fortetning?? Eller hender det at det blir det,Rolf? Det andre er at jeg siden i mai har hatt en gnagende vond smerte på det samme sted som der ”Clustersymptomene var” Forskjellen er at de er ikke halvparten så sterke (Men vonde nok,) og at smertene ikke brer seg i så stor grad. Det liksom begynner der Clusteren begynte og blir værende der. Dette har jeg nesten hver dag, med noen ukers pause imellom, og jeg tror også at smertene flytter seg oppover sakte,men sikkert og blir verre for hver gang. Er det mulig å få to uavhengige tilstander på samme sted?? Nå har jeg antageligvis gått med en fortetning i pannebihulene i flere måneder. Hva er egentlig de hele og fulle symtomene på en slik fortetning?? Hva vil skje hvis jeg går med det for lenge? Og hva gjør jeg videre?? Nevrologen sa at det ikke var noen grunn til at jeg skal gå hos han, og jeg er lei av å ha vonde smerter hver dag. Håper du har anledning til å svare på mine fem spørsmål. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8431-fortetning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi Skrevet 5. november 2000 Del Skrevet 5. november 2000 Kjære tieskappa ! "Fortetninger" i pannebihuler kan gi hodesmerter (mest fortil i pannen) og evt nesetetthet, og behandles vel best hos en øre-nese-hals lege. En sjelden gang hender det at det vi tror har vært clusterhodepine egentlig er uttrykk for noe annet; en prosess som sitter på samme sted som "clustersmerten". Det er rapportert noen slike pasienter gjennom årene. Fortetning i pannebihulen kan kanskje være en slik årsak, men jeg har ikke lest om akkurat det før. Hvis neurologen har kastet kortene, må du vel tilbake til din primærlege - evt få kontakt med en spesialist i øre-nese-hals sykdommer (denne legen bør nok da føprst ha sett CT-bildene). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8431-fortetning/#findComment-40734 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.