Gå til innhold

Vondt i siden - muskulært


multi

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har i den senere tid hatt en ømhet i siden, omtrendt ved eggstokken. Dette har vart snart to måneder, og ikke blitt verre, men varierer litt fra dag til dag. Det blir verre av feks trening og høg aktivitet, samt når jeg våkner om morgenen. Jeg har i tillegg veldig mye luft i sjeden når jeg våkner.

Jeg har selvsagt vært hos legen og han har, klemt og trykt, tatt en GU og masse blodprøver, samt urinprøve.

Legen sier at alle prøvene mine er veldig fine, og at det sannsynligvis er muskulært.

Jeg fødte tvillinger for 10 mnd siden, ammer fortsatt disse og har ikke fått mensen igjen. 8 uker etter fødselen fikk jeg satt inn hormonspiral. GU viste at spiralen satt fint, men at jeg har veldig lavt østrogennivå, men legen mente dette sannsynligvis kom av dobbeltammingen.

Kan jeg være sikker på at jeg ikke har noen form for cyste eller svulst, uten ultralyd eller laptraskopi. Hvordan får jeg i så fall hensvisning til slik, når legen min sier at det ikke trengs for han kan ikke kjenne noen ??? Jeg trodde jeg skulle ha masse hormoner fordi jeg fortsatt ammer (ammetåke??), ikke motsatt. Har du noen formening om hva det kan være.

Takknemlig for svar, dette stresser meg en del

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det lyder som muskelsmerter. Cyster på eggstokkene gir vanligvis ikke slike symptomer som du beskriver. Man merker dem stort sett ikke. Når legen heller ikke kjenner noe unormalt, synes jeg du skal slå deg til ro med det.

Ang hormoner har din lege rett. Amming stopper kroppens hormonproduksjon, østrogennivået kommer helt i bunn, som etter overgangsalderen.

Gled deg over dine tvillinger og at du kan amme dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...