Gå til innhold

Virus og gravid


Gjest Jossi27

Anbefalte innlegg

Gjest Jossi27

Hallo.

Jeg hadde siste mens den 2.okt og har vært borte fra jobben pga virus. Legen jeg var hos sa det var et "side-stykke" til influensa. Jeg har vært syk siden 15-16 oktober, med utslett og kløe (som jeg har fått høre har gått i barnehagene her i byen... ingen vet hva det er, men det har vært prat om barnesykdom som de ikke har navn på og at det var smittsomt... altså det som var i barnehagene. Jeg regner med at det er det jeg har hatt siden dems beskrivesle stemmer overens med min kløe og utseende på utslettet), og med stive ledd og nedsatt allmenntilstand....det siste sa legen var virusinfeksjon.

Er det noen risiko da for at ting har "gått galt" men dette lille vidunderet vi no venter.

Jeg har forstått det slik at jeg har blitt gravid rundt 16.oktober.

Takknemlig på svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det er umulig for meg å uttale meg om den virusinfeksjonen du har fått. Jeg har aldri hørt om den før og da vet jeg heller ikke hvorvidt den kan være skadelig i forhold til fosteret ditt. Dessverre er det slik at enkelte virusinfeksjoner kan ha en uheldig effekt på et svangerskap, men i de aller fleste tilfeller går det helt bra. Hvis du nå har vært dårlig i snart 3 uker, håper jeg du er i jevnlig kontakt med en lege, så du blir fulgt opp skikkelig. Er det tatt blodprøver? Hvis dette er så ekstremt sjeldent, er de i såfall sikre på diagnosen? Hvis dette mot formodning er noe som kan behandles er det spes. viktig å finne ut av det snart, siden du er gravid. God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...