Gå til innhold

Nedtrapping av Cipramil


Spinoza

Anbefalte innlegg

Hei dr. Dahl

Jeg har brukt Cipramil i en ett og et halvt år nå med god effekt mot panikkangst. Jeg bruker en tabelett daglig, 20 mg.

Jeg ønsker nå å tappe ned og slutte. Noen spørsmål i den forbindelse.

Du har skrevet her tidligere at det er særdeles viktig av nedtrapping skjer svært langsomt.

Når jeg bruker bare en tabelett daglig, hvordan og hvor lenge skal jeg trappe ned?

Jeg har fortsatt noe angst, men lagt mindre enn før Cipramil bruk.

Hvor sannsynlig er det at panikkangsten kommer tilbake etter at jeg har sluttet med Cipramil?

Takk for svar.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann

Jeg brukte cipramil i 1 år da jeg i sommer begynte nedtrappingen. I likhet med deg tok jeg en tablett daglig(20mg). I samråd med min psykiatrer ble vi enige om at jeg skulle trappe ned over 2 uker. Den første uken tok jeg en halv tablett hver dag. Og i uke nr 2 en halv tablett annenhver dag. Første uken merket jeg ikke noe til bivirkninger, men andre uken og de to påfølgende sleit jeg en del med både fysiske og psykiske bivirkninger. Dette er dog individuelt såvidt jeg har forstått. Jeg merket det på angsten at jeg sluttet med medisiner, og har hatt en temmelig tøff høst, men dette er vel også individuelt. Ønsker deg lykke til med nedtrappingen, og du bør vel uansett forhøre deg med legen din om hvordan du skal gjøre det i praksis.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Husk på at du ikke må gi opp med en gang hvis du får seponeringsproblemer. Jeg har slitt i mange måneder, men det begynner å gi seg nå. Siste pilla jeg brukte var riktignok Efexor, men har tidlgiere brukt Cipramil.

Fra Cipramil gikk jeg rett over på Johannesurt, så der 'tok' jeg vel litt av seponeringsproblemene den gangen.

Nå begynner jeg altså å komme meg etter pilleslutt i våres. Har vært veldig i ubalanse, på en måte jeg ikke var før pillebruken, så jeg satset på at det var 'seponeringsnerver'. Og det ser heldigvis ut til at jeg hadde rett.

En annen ting som er positiv er at jeg begynner å få håp om at jeg skal greie å gå ned litt i vekt nå som jeg ikke går på noen som helst antidepressiva. Kroppen ser ikke fullt så 'deigaktig' ut synes jeg. Gikk jo opp 25 kg da jeg begynte på Cipramil for en fem års tid siden. Savner mitt vanlige, slanke jeg, så nå håper jeg. Guttene kikker jo ikke min vei mer! Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...