Gå til innhold

Første time over.


Musubi

Anbefalte innlegg

Idag hadde jeg min første time med en psykiater. Snakk om at jeg var nervøs før jeg dro! Ikke nervøs over for hva han kunne si eller slikt. Men mer fordi "dette var det jeg hadde ventet på lenge".

Jeg gikk inn på venterommet, og så en plakat som sa at pasienter som skulle på psykiatrisk poliklinikk måtte si ifra i luken. Vel, sa i fra jeg (Time 08:30), så satte jeg med ned i sofaen, og ventet.. og ventet... så etter 25minutter spurte jeg om dette var vanlig standard. De sa "Hvor hadde du time?, Dette er Øre-nese-hals, psyk.pol luken er nede i gangen"... Jaja... Heldigvis hadde psykiateren vært i et ekstra-møte, og alt gikk fint etterpå.

Pratet om ting fra fortida, ting fra nåtida, og evt. fremtid.. Alt mulig.. Konklusjon ble at jeg hadde "moderat depresjon og angst som gjorde meg arbeids-ufør" og derfor skal jeg begynne med Citalopram om noen få dager, og skal også få psykolog.

Alt i alt er jeg svært glad for å ha fått tatt dette første steget, nå er det bare for meg å "trø videre".

Ellers får dere ha en god dag/kveld alle sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!

minnet meg om da jeg også første gang skulle til psykolog...fikk sommerfugler i magen bare av å lese det du skrev.!er det ikke herlig å ha fått det overstått?jeg husker hvor lettet jeg var.hadde grudd meg noe helt forferdelig.nå ser det ut til at jeg skal til psykolog igjen,har fått time.er lenge siden forje gang + at det er en annen, så jeg gruer meg en del.men bedre det enn å gå rundt slik jeg har det nå!

jaja, må man så må man.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

minnet meg om da jeg også første gang skulle til psykolog...fikk sommerfugler i magen bare av å lese det du skrev.!er det ikke herlig å ha fått det overstått?jeg husker hvor lettet jeg var.hadde grudd meg noe helt forferdelig.nå ser det ut til at jeg skal til psykolog igjen,har fått time.er lenge siden forje gang + at det er en annen, så jeg gruer meg en del.men bedre det enn å gå rundt slik jeg har det nå!

jaja, må man så må man.

Hei :)

Ja! Det var en rimelig lettende følelse å få vite at nå "skjer ting", og jeg kan få fortgang i min behandling. Det jeg grudde meg mest over var vel det at jeg skulle forsove meg eller komme forsent (alle de tankene der)..

Som sagt, bedre å ta kontakt/få hjelp enn å "vandre rundt i en kolle svart korridor uten å finne lysbrytern"..

Hopp i det som dem sier.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du er i gang.

Håper behandlingen fungerer godt.

Lo godt av det med feil luke. Du verden som jeg kjenner meg igjen.

Jeg har dratt sykehuspersonal rundt omkring i trapper og korridorer for å vise dem at skiltingen er fullstendig ubrukelig for alle andre enn de som er kjent og ikke trenger skilt i det hele tatt.

Lykke til videre. :-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...