Gå til innhold

Kul i høyre bryst - mann

Anbefalte innlegg

Happ1365380429

Jeg er en mann på 24 år. Oppdaget for ca 16 dager siden en øm kul under høyre brystvorte. Har besøkt lege idag, men fikk beskjed om å avvente situasjonen et par måneder. Legen foretok ingen undersøkelser utover å kjenne på kulen, og kunne ikke si noe om hva kulen skyldtes, utover at det "ikke var helt unormalt". Brystet ser normalt ut, og det er ingen væsking el.l. Er dette noe jeg burde slå meg til ro med?

Etter å ha lest på sidene her reiser et par spørsmål seg :

-Kan kulen skyldes hormonforsyrrelser (Kul kun i det ene brystet)

Ps.

-Hadde i perioden 5-3 uker siden noe vondt/ubehag i venstre bukregion ned mot venstre testikkel (dvs vondt i 2 uker) (ikke kjent noe de siste 3 ukene). -Oppsøkte lege (11 dager siden) som kjente på mage og testikler - alt virket OK ihht legen. Brystknuten oppstod omtrent samtidig med at buksmerten gav seg..Også denne legen kjente på brystkulen (men det var da så kort tid siden jeg hadde oppdaget den at vi "ble enige om" at den kom til å forsvinne innen kort tid.)

Bruker ikke medisiner.

Konklusjon : Alt jeg egentlig vil høre er at dette ikke er unormalt og at jeg trygt kan vente og se et par måneder....

(Når jeg leste igjennom det jeg hadde skrevet virket dette noe hypokonderaktig, men men...)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84532-kul-i-h%C3%B8yre-bryst-mann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Hormonendringer gir nesten alltid hevelse på begge sider, og over hele brystvorten. Mest sannsynlig er dette en talgkjertel, eller liten betennelse, i underhud eller hårsekk. Det er svært sjelden at menn får brystkreft, men det skal undersøkes dersom den gradvis vokser. Kreft pleier imidlertid ikke være ømt på det stadiet du nevner. kan ikke skjønne at der er noen sammenhent med lyskesmertene. Sistnevnte bør evt. undersøkes med urinprøve, lokalisasjon KAN være forenlig med nyresten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...