Gå til innhold

sluttet med zoloft, begynneigjen på maks dose?

Anbefalte innlegg

Gjest solskinnemor

håper du kan svare meg på dette, det haster!!!

jeg gikk på 200mg zoloft om dagen, men for 2 uker siden sluttet jeg på dagen.

i de siste dagene har jeg vært veldig dårlig, deprimert, selvmordstanker, osv.

det jeg lurer på er om jeg kan ta å starte på maks dose igjen uten at det byr på problemer?

vil det ta lang tid før jeg merker at jeg blir bedre psykisk?

på forhånd takk

hilsen

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til solskinnemor. Anti-depressive medisiner av den typen du har brukt skal aldri kuttes ut brått. ved de vanligste depresjonsformer bør varighet av behandling være minst 9 måneder, og/eller man skal være symptomfri i minst 3 måneder. Dersom depresjonen har vært alvorlig, elelr du har hatt flere episoder før, taler dette for lengre tids behandling.

Endel av plagene du har fått skyldes trolig brå-stopp i medisinen. Typisk er at både bivirkninger etter bråstopp og bivirkninger idet en starter opp er værst 1-2 uker etterpå.

Synes du kan ta kontakt med legen din slik at du har en å snakke med i disse ukene. Dersom du skal ha rask effekt igjen, og er innstilt på bivirkninger ( disse har du trolig allerede ), skulle det ikke være noe i veien for oppstart med 200mg direkte. Vil tro det tar 10-20 dager før du merker klar bedring igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...