Gå til innhold

Paranoid


Romle1365380430

Anbefalte innlegg

Romle1365380430

Jeg har fått beskjed av legen min at jeg muligens har diagnosen paranoid

Er det noen som har erfaring med en medisin som heter: ZYPREXA, som kan fortelle meg hvordan de virker på kroppen / bivirkninger.

Grunnen for at jeg spør, er at jeg blir veldig skremt av listen med bivirkninger som følger med pakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bivirkning: vektøkning og atter vektøkning. Ellers er det en meget bra medisin.

Enig med mops zypreksa er en bra medisin, men den gir forbasket vektøkning, jeg måtte slutte med de av den grunn. Men bivirkninger er jo forskjellig fra person til person, så det er jo ikke sikkert du merker noen vektøkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la på meg nesten tre kilo på under to uker, så jeg sluttet ganske raskt med zyprexa... Og det var en veldig liten dose jeg brukte (5 mg). Men det er jo ikke sikkert at det samme skjer med deg, da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Romle1365380430

Enig med mops zypreksa er en bra medisin, men den gir forbasket vektøkning, jeg måtte slutte med de av den grunn. Men bivirkninger er jo forskjellig fra person til person, så det er jo ikke sikkert du merker noen vektøkning.

Ja jeg skjønner det er vektproblemer som er den største ulempen.

Men siden du har sluttet med denne medisinen, så lurer jeg på hva som er alternativet?

Jeg har også hørt at Johannesurt skal være bra, men hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skjønner det er vektproblemer som er den største ulempen.

Men siden du har sluttet med denne medisinen, så lurer jeg på hva som er alternativet?

Jeg har også hørt at Johannesurt skal være bra, men hva tror dere?

hva med å prøve andre antipsykotika som f.eks. Solian eller Zeldox. Disse skal ikke gi vektøkning.

Johannesurt brukes bare ved veldig lette depresjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Romle1365380430

hva med å prøve andre antipsykotika som f.eks. Solian eller Zeldox. Disse skal ikke gi vektøkning.

Johannesurt brukes bare ved veldig lette depresjoner.

Takker for mange svar.

Lurer også på om det er noen som har hørt om alternativ behandling. Slik som akkupunktur eller hypnose eller andre ting?

Romle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...