Gå til innhold

øre.nese.hals.kjevesmerter

Anbefalte innlegg

Hei !!

Skriver til deg fordi eg må få eit råd om hva eg skal gjere videre????

Eg har konstant øreverk,føles som bihulen er tett, kjeveverk.og klump i halsen -dette er på den ene siden av ansiktet,blir nummen i huda og føler som den er kald ???

Har vert til mange undersøkelser ????

Dette er eit problem som eg har slitt med flere år , no er kroppen min utslitt av smerter.

Hva skal eg gjøre for å få hjelp...legen veit ikkje hva han skal gjør,leiter alle plasser ,men ørenesehals legen vill ikkje sjå på dette da ingen ting galt ble funnet på mr...

No går eg til tannlegen å skifter ut fyllinger i tennene ..der er heller ikkje noe som vises som galt.

Går det ikkje ann å stikke opp øre-bihuler uten å sjå feilen??

Eg som passient kjenner jo korleis smerten er...

Hilsen ei som er veldig sliten av smerte.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84801-%C3%B8renesehalskjevesmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Fysiske årsaket til smertene bør jo utelukkes. Smerter i området du beskriver kan også være en nerve-irritasjon ( trigeminus-nevralgi), denne smerten er ofte skarp, og kjenne i overkjeven og i området kinn/under øyet. i og med at en øre-nese-halslege ikke finner noe galt med bihuler og hals er nok dette riktig. Legen din kan ta en test av nervene i ansiktet. Stoffskiftet bør nok også sjekkes. Du bør fortelle fastlegen din at du er engstelig, så denne kan hjelpe deg videre.

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin skrev (På 6.12.2002 den 12.20):

Fysiske årsaket til smertene bør jo utelukkes. Smerter i området du beskriver kan også være en nerve-irritasjon ( trigeminus-nevralgi), denne smerten er ofte skarp, og kjenne i overkjeven og i området kinn/under øyet. i og med at en øre-nese-halslege ikke finner noe galt med bihuler og hals er nok dette riktig. Legen din kan ta en test av nervene i ansiktet. Stoffskiftet bør nok også sjekkes. Du bør fortelle fastlegen din at du er engstelig, så denne kan hjelpe deg videre.

Hei!!

Korleis tester legen ut nervene i ansiktet ??

Also korleis utfører en slike undersøkelser og blir dette gjort hos almenpraktikker eller spesialist ??

Takk for alle svar !!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...