Gå til innhold

Sosialfobi og julebord??


TRISTIAN

Anbefalte innlegg

-eh....uff! -dårlig kombinasjon....men jeg har vel intet valg...må gå...hørte det kunne bli opptil 600 mennesker...(!) -samlet til bordsetning....

Tror det kommer til å rakne for meg....noen som kan sende meg en angstdemper..?!

Jeg må gå; -ikke bare fordi andre forventer at jeg er der, men også for min egen del- å ikke gå vil kjennes som et nederlag for angsten, -og dèt har jeg jo ikke godt av.....? -Er bare forferdelig nervøs ,nakken verker allerede... -blir ikke mye soving i natt, nei....

Men, men; Jeg overlever vel dèt også....(dessverre..?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du er nødt til å gå, jeg. Kan du ikke la være å utsette deg for noe som tydeligvis er vanskelig for deg nå?

Det er OK å innrømme at du har det vondt, og at et julebord ikke er det rette akkurat nå.

Lykke til, uansett hva du bestemmer deg for :)

Jeg er selv inne i en veldig lite sosial periode, men har følt at jeg burde gå ut mer. Derfor spurte jeg psyk'en min hva hun mente. Og hun spurte selvfølgelig hva jeg syntes. Jeg sa som sant var at jeg ikke hadde lyst til å være sammen med mange mennesker nå. Og det var hun helt enig med meg i.

Med dette prøver jeg å si at du ikke er nødt til å gjøre noe som føles galt for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gal Etter Livet

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du er nødt til å gå, jeg. Kan du ikke la være å utsette deg for noe som tydeligvis er vanskelig for deg nå?

Det er OK å innrømme at du har det vondt, og at et julebord ikke er det rette akkurat nå.

Lykke til, uansett hva du bestemmer deg for :)

Jeg er selv inne i en veldig lite sosial periode, men har følt at jeg burde gå ut mer. Derfor spurte jeg psyk'en min hva hun mente. Og hun spurte selvfølgelig hva jeg syntes. Jeg sa som sant var at jeg ikke hadde lyst til å være sammen med mange mennesker nå. Og det var hun helt enig med meg i.

Med dette prøver jeg å si at du ikke er nødt til å gjøre noe som føles galt for deg.

Gå dit!

Du er nødt til å skyve på grensene dine (komfortsonen) eller så blir det bare vanskeligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det slik, jeg er vanligvis en sosial person. Men i de periodene jeg er mest deprimert, har jeg behov for å være mer alene. Ville i en slik periode ikke orket et julebord.

Jeg ville heller ikke hatt dårlig samvittighet ved å utevære. Kan du ikke si det som det er, sier du at du har fått en forkjølelse, kraftig hodepine el.

Av og til er det best å IKKE presse seg til ting en ikke tåler der og da. Du behøver ikke være flink hele tida.

Hvis du velger å gå, kan du jo stikke av ganske rett etter maten. Og en ting til, min erfaring er at depresjon blir mye verre av mye alkohol. Begrens inntaket,

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg synes du skal gå. Jeg tror uansett ikke det kan bli særlig mye verre enn det du tenker i hodet. Men jeg synes du skal gi deg selv lov til å gå hjem hvis du ikke orker mer, og ikke være oppgitt for det. Tenk på at på det julebordet sitter for eksempel Jeg også, eller en av de andre på denne , så alle har ikke den jammen-så-kjekt-vi-har-det-følelsen.

Oki. Jeg har litt samme dilemma selv. Jeg skal gå på konsert og fest med koret som jeg sang i i 5 år, og som jeg nå har sluttet i.....gruer meg til det, men nå når jeg sitter og skriver til deg, har jeg funnet ut at jeg skal prøve å gå.Det er ikke snakk om å "ta seg sammen", slik mange mener at jeg må, men bare at det sikkert ikke kan bli verre å være der, enn det er å sitte hjemme i stuen min. Eller - hm, av og til må jeg nesten le av det at ting faktisk KAN bli verre.Ehja, nå sier jeg mye rart her. Lykke til - uansett hva du bestemmer seg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Har bare en kommentar litt på siden. Mange med sosial fobi nevner at det er så vanskelig i svært store forlkemengder.

Har du tenkt på at blant 600 er det langt færre som "ser" deg enn om dere var 20?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bare en kommentar litt på siden. Mange med sosial fobi nevner at det er så vanskelig i svært store forlkemengder.

Har du tenkt på at blant 600 er det langt færre som "ser" deg enn om dere var 20?

...joda, tanken har krosset meg...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...