Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mandag oppdaget jeg den, ved en tilfeldighet at jeg hadde en liten flekk som

danset rundt på øyet, men like raskt som den var der var den borte etter at

jeg blunka litt og jeg antok den var borte. Kvelden forløp uten at jeg

merket noe spesielt, bortsett fra hodepine.

Tirsdag kom den igjen og så gjorde hodepinen så jeg kom meg til lege på

Grong som undersøkte øyet men ikke fant noe og fikk øyedråper og øyesalve

(klor....)

Onsdag og torsdag følte jeg at øye ble mer irritert og denne dansende

flekken er fortsatt tilstede, og utrolig irriterende.

Hver eneste dag har denne flekken vært der hodepinen også. Så i dag var jeg

til en lege på hjemstedet mitt som også undersøkte øyet og ga meg det svar

at jeg etter all sansynlighet hadde fått en liten blødning på øyeeplet men

at jeg bare måtte lære meg å leve med det. Hun ble riktignok litt bekymret

når jeg fortalte om hodpinen, men gjorde ikke noe mer med det, og ga meg

beskjed om å forsøke noen øyedråper jeg har mot allergi (mot gress) for

denne irritasjonen.

Er det virkelig ikke noe å gjøre med dette? Jeg har ikke blitt utsatt for

noe som skulle tilsi at øyet ble skadet, ikke fysisk og så vidt jeg vet ei

heller i form av sveis/sol. Bør jeg akseptere det svaret legen ga meg? Jeg

likte det ikke, og jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal klare å venne meg

på denne dansende saken som leker med seg selv inne på mitt øye!

Takk for alle gode svar og råd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84894-flekk-p%C3%A5-%C3%B8yet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff da. Det høres ikke greit ut med en dansende flekk på øyet. Jeg tenker at jeg kanskje ville hatt en henvisning til øyelege hvis jeg var deg. Sånn for å være på den sikre siden. Det kan jo ikke skade. Men, jeg synes det høres rart ut at flekken skal danse etter en blødning....jeg ville trodd at den holdt seg i ro jeg da. Uansett...lykke til. Håper prikken forsvinner, eller i allefall lærer seg å stå stille. Og håper du finner ut av hodepinen din. For du skal jo ikke godta en forklaring sånn helt uten videre, skal du vel?

Huff da. Det høres ikke greit ut med en dansende flekk på øyet. Jeg tenker at jeg kanskje ville hatt en henvisning til øyelege hvis jeg var deg. Sånn for å være på den sikre siden. Det kan jo ikke skade. Men, jeg synes det høres rart ut at flekken skal danse etter en blødning....jeg ville trodd at den holdt seg i ro jeg da. Uansett...lykke til. Håper prikken forsvinner, eller i allefall lærer seg å stå stille. Og håper du finner ut av hodepinen din. For du skal jo ikke godta en forklaring sånn helt uten videre, skal du vel?

hehe... når jeg sier dansende så er det kanskje min måte i billedgjøre det jeg ser, fordi den beveger seg rundt omkring i synsfeltet når jeg flytter blikket og har ikke noe fast holdepunkt, i ett øyeblikk midt i fokus, i neste ser jeg den ikke.

Fikk ikke kommet meg til fastlegen min i dag da han var bortreist, men jeg har store planer om å ta kontakt med han på mandag, for dette plager meg.

Noen som kjenner til dette, hva det kan være og vet om det er noe å gjøre med det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...