Gå til innhold

Modum Bad


Gjest Cartman

Anbefalte innlegg

Gjest Cartman

Ser at noen er interessert i Modum Bad...

Jeg har vært der, og kan si at det ikke er noe "supplement", men et opplegg som faktisk virker. Det er en forutsetning at man er 100% motivert, samt at lokalt hjelpeapp. har vært prøvd og ikke har vært tilstrekkelig.

Modum Bad er IKKE noe rekreasjonssted, men et strukturert, krevende opplegg som baserer behanldlingen på stor grad av fellesskap.

Det som gjorde meg svært mye bedre, samt helt fri for sløvende medisiner, var at man blir gitt muligheten til å prøve ut seg selv i de situasjoner man sliter med i praksis. Det var ikke noe ødeleggende fokus på diagnoser.

Viktigst av alt er nok at man får håpet tilbake. Det virker mye bedre enn medisiner.

Det ble i hvert fall slik for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kolliann

Jeg har også vært på Modum Bad med gode resultater. Som Cartman skriver må man være skikkelig motivert og innstilt på å jobbe med seg selv.

Det vektlegges mye gruppeterapi (8 i hver gruppe) og man blir plasert i en gruppe med personer med noen lunde samme problematikk. På denne måten kan man dele hverandres erfaringer. Og man lærer å møte følelsene med minst mulig medisin innabords.

Et opphold på Modum Bad kan jeg anbefale på det varmeste. Lengden på oppholdene varierer noe, jeg var der i 4 m.n.d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...