Gå til innhold

Sår på Penis

Anbefalte innlegg

Gjest Simeolsen

Hei dere.

Først må jeg takke for at det er en mulighet for å spøre legen om noe,pluss at det hele er gratis.

Jeg har en tid hatt sår på tissen min.Jeg kjøpte Canasten,fordi jeg trodde en stund at jeg hadde fått sopp av kjæresten min.

Hun (Jeg har fått vite at det er normalt blandt kvinner) hadde et utbrudd, og etter en liten stund så fikk jeg små sår rundt penis hodet.

Jeg fulgte brugsanvisningen, men ingen ting har skjedd. Jeg har ihvertfall ikke blitt kvitt sårene, men kløen har nå forsvunnet.

Men hva kan sårene være?

Sårene har jeg hatt mange mnd. Dvs de kommer og går. De gror ganske fort, men kommer nesten like raskt tilbake.

Så hva er det og hva kan jeg gjøre?

Takk for hjelpen..........

Mvh

Simenolsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8491-s%C3%A5r-p%C3%A5-penis/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til Simenolsen. Enkelte menn har økt antall talgkjertler rundt penis-hodet, som er helt normalt. Åpne sår er imidlertid ikke normalt. Enkelte ganger kan det skyldes eksem-typer, og "slitasje" på huden. Det bør imidlertid sikker tutelukkes om det kan være herpes; da vil sårene starte som små, ømme blemmer. Legen må ta prøve fra en fersk blemme for å få svar.

For å utelukke infeksjon/eksem, kunne du prøve en uke med hydrokortison-krem, deretter en uke med Zink-krem ( baby-krem ). Husk å ikke bruke såpe om du vasker deg mye; det fjærner det hud-beskyttende talglaget som skal være der.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8491-s%C3%A5r-p%C3%A5-penis/#findComment-40634
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...