Gå til innhold

Moen - hvorfor svarer du ikke???


Gjest soppmusa

Anbefalte innlegg

Gjest soppmusa

Hei! Jeg lurer på hvorfor du har svart på alle spørsmålene fra noen dager siden uttatt mitt? Jeg skrev et innlegg den 31.10 - "Ikke noe tar soppen, hva gjør jeg?" Dette er et stort problem for meg og det hadde vært fint om du kunne gitt meg et svar..

Har du ingen råd, så har du ikke - men kan du i hvert fall skrive det?

God helg! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Fordi du allerede har fått så mange svar og fordi jeg ikke har noe 'bedre' svar å gi deg.

Jeg har rekvirert en oppdatert artikkel om 'tilbakevendene sopp' for å se om det er noe nytt om en tilstand som det er vanskelig/umulig tilstand å behandle. Jeg skal gi tilbakemelding når jeg har fått sett på artikkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Sopp som kommer igjen og igjen

Det antas at 75% av alle kvinner får skjedekatarr forårsaket av sopp minst en gang i livet og 2-3 % av disse vil få tilbakevendende infeksjoner. Forskjellige faktorer kan disponere for dette: Graviditet, antibiotika, diabetes, karbohydrat-rik kost, tettsittende syntetiske klær, allergi overfor såpe eller parfyme og muligens hormoner (f.eks, i p-piller). Det er lett å behandle en enkel episode med sopp, men meget vanskelig å forebygge ny infeksjon. Det anbefales å forsøke langtidsbehandling (6 måneder) med enten Canesten stikkpille (500 mg) eller Diflucan tablett (50-100 mg) hver uke. Det vil halvere risiko for tilbakefall, men hindrer ikke hos alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...